Selam arkadaşlar aslında yazmayı düşünmüyordum fakat hem hatıra kalsın hemde sizler motive olun diye bende doğum hikayemi yazmaya karar verdim😊 Ben 17 gün önce doğum yaptım bebeğim şu an 17 günlük :) buraya yazmıştım arkadaşlar suyum geldi dua edin diye. Normalde 8 mayıstı tahmini doğum tarihi yani bugüne göre henüz 2 günümüz vardı doğuma bebişim erken gelmeyi tercih etti 😊 son 10 son 9 diye bile sayıp heyecan yapamadan geldi miniğim 😊
Doğum hikayeme geçecek olursak en baştan beri hep normal doğum istedim hamileliğim zor geçti bütün semptomları yaşadım fakat riskli bir gebelik olmadı hiç çok şükür.37+2 deyken Pazarı pazartesiye bağlayan gece 2 de lavaboya gittim ve suyum gelmeye başladı ben en başta idrar sandım aslında o kadar suda içmedim ama neden bitmedi bir türlü fln diyorum hafif hafif fakat sürekli geliyordu. Sonra ped takayım bari dedim tam olarak anlayamadım ne olduğunu gittim odamda biraz oturdum ve tekrar lavaboya gittiğimde pedimin tamamen ıslandığını gördüm ondan sonra suyumun geldiğini anladım. Zaten anlamamak imkansızdı sürekli ama sürekli geliyordu. Eşim hemen doktorumuzu aradı doktorumuz su geldikten sonra 24 saat zamanımız olduğunu sancılar başlayınca hastaneye gelmemizi söyledi. Benim henüz sancım hiç yoktu. Saat 4 gibi sancılar hafif hafif başladı saat 5 te hastanedeyim. Fakat öyle şiddetli ağrılarım henüz başlamamıştı. 5 buçuk gibi genç bir ebe açıklığıma baktı fakat kendimi çok kastığım için açıklığımı tam anlayamamış ve açıklığın henüz yok dedi çok üzüldüm orda fakat ağrım da daha pek yoktu. Yarım veya 1 saat sonra 6 buçuk gibi daha tecrübeli bir ebe geldi oda bakmak istedi fakat ben normalde ilişki sırasında da zorlanan bir insan olduğum için bu muayeneler beni biraz zorladı, dedim daha demin baktılar açıklığın yok dediler dedim oda deminki ebe tam anlayamadım kendini çok kastı demiş kendisi tekrar baktı ve dediki çok güzel şu anda 3-4 cm açıklığın var ve %60-70 silinmen var dedi zaten %100 silinme de doğum oluyordu. Ben bu sefer çok sevindim tabiki daha gelir gelmez ve ağrım çok fazla yokken 3-4 cm açıklığın olmasına. Ardından saat 7 gibi ağrılarım artmaya başladı. Arada geldiler boş serum taktılar her defasında diyorum ki ben suni sancı istemiyorum diye dediler zaten suni sancı takmıyoruz. Ne suni sancı ne de epidural almak istedim ki 9 aylık gebeliğimi 1 parol almadan geçirmiştim çok şükür doğal ve fizyolojik bir şekilde doğum olsun istedim hep. Sonrasında ağrılarım şiddetlendi hastanemiz özel olduğu için eşim hep yanımdaydı. Arada yürüdüm arada Pilates topuna oturdum ve bu arada suyum hep geldi arkadaşlar altıma bez verdiler doğuma kadar sürekli suyum geldi. Bu arada eşimin yanımda olması benim için çok iyi oldu Allah razı olsun bana çok destek verdi. Ağrılarım şiddetlendiği anda nefes egzersizlerle karşıladım ki o zamana kadar bir kere bile yapmamıştım doğum sırasında gösterdiler nefes egzersizlerini. Sancılar beni gerçekten zorladı arkadaşlar hatta hiç sezeryan istemeyen ben sezeryan da düşünülebilirmiş diye düşündüm :). Şiddetli sancılarım başladığı zaman nefes egzersizi yapmadığım bağırma ihtiyacı duyuyordum o yüzden nefes egzersizi iyi geliyordu tam sancı esnasında burnumdan nefes alıp ağızdan veriyordum. Daha Sonradan dualar okumaya başladım salevatlar Allahuekberler sanki savaşa gidiyor gibi yüksek sesle Allahuekher diyordum çeşitli dualar okuyordum fakat onlar gerçekten rahatlatıyordu. Daha sonradan sancılarım gelsede sesimi çıkarmamaya başladım bebeğimi düşünüyordum onu kucağıma aldığım anı düşünüyorum eşim diyordu bir ses çıkar korkuyorum diyordu aynı şekilde ağrı hissediyordum fakat sanırım ağrıları karşılamaya alışmıştım o an içimden dualar ediyordum. Neyse arkadaşlar bu şiddetli sancılarım sanırım 3-4 saat sürdü zaman çok hızlı geçti gerçekten. Saat 10 gibi sanırım tekrar muayene edildim ve açıklıpımı 7-8 santim olduğunu öğlen olmadan doğum olacağını söylediler. Bu arada dediler ki senin ağrı eşiğin yüksek heralde 7-8 santime göre şu an çok rahat duruyorsun dediler. Aslında ben ağrı çekiyordum fakat sanırım çok daha kötü durumda olmam gerekiyormuş o an. Neyse son anda tekrar ebe geldi ve tekrar bakmam gerekiyor ona göre doktoru çağırıcam doğum başlayacak dedi. Sonra muayene etti tekrar ve açıklığın tam olduğunu doğumun başladığını söyledi. Sonra ağrı geldikçe ıkınmam gerektiğini söylediler. Ikındıkça bebeğin başı göründü hadi biraz daha ıkın çok güzel yapıyorsun fln dediler, fakat 2 kere ıkındım 3. de bebek çıktı gibi birşey yaşamadım ben bayağı bir ıkındım yani, ıkınmaya başlamadan önce bayağı bir Zeytinyağı sürdü ebe kolay çıkması için fakat ona rağmen hem epizyom oldu hem yırtığım oldu maalesef buda kendimi çok rahat bırakamadığım ve doğuma hazırlıksız yakalandığım için oldu maalesef. Neyse arkadaşlar saat tam 12 de doğumum oldu bebeğimi hemen kucağıma verdiler çok küçücüktü 2900 gr doğdu bebeğim. Toplamda 4-5 saat kadar sancı çektim sancılar zorladı tabi fakat sonucunda minik meleğime kavuştum ❤️ doğum ne kadar zor olsada sonucu çok güzel olduğu için bence bu zorluklara kesinlikle değer. Ben normalde ilişkide bile zorluk yaşamama rağmen epidural almadan herhangi bir ilaç almadan normal bir şekilde doğumumu yaptım evet dikişlerim oldu fakat doktor bu kadar dikişin normal olduğunu söyledi. Doğum olur olmaz hamilelikte yaşadığım bütün Şikayetlerim gitti şu an hamileliğimi hiç hatırlamıyorum bile. Doğumun erken olması da benim için iyi oldu bebeğime erken kavuşmuş oldum. Umarım buradaki herkes sağlıklı bir şekilde bebeğine kavuşur arkadaşlar benimde doğum hikayem böyle çok uzun oldu ama umarım okursunuz, herkese kolay hamilelikler ve kolay doğumlar diliyorum 😊