@Ilkannem Nüfus müdürlükleri 10.00-16.00 arası açık. Kayıp kimlik eski tip kimlikse 30 lira, yeni tip kimlikse 60 lira bankaya veya pttye kayıp kimlik ücreti yatırın. Mobil bankacılıktan ödeme alan bankalar da var. Kaybettiği eski tip kimlikse ehliyet, pasaport, evlenme cüzdanı gibi bi belgeyle beraber gidip başvuru yapmalı. Bunlardan hiçbiri yoksa abisinin muvafakatıyla başvurusu alınır, geçici kimlik verilir, yeni kimlik adrese gelir. Kaybettiği yeni tip kimlikse ve sistemde parmak izi varsa parmak izi doğrulamasıyla başvuru yapar, geçici kimlik alır, yeni kimlik adrese gelir. Aa bir de biyometrik fotoğraf lazım. O da mutlaka bulunsun yanınızda.
E-devletten kimlik başvurusu yapılmaz. Hele Resmi Gazeteye ilan fazla ütopik olmuş 🙄🙄
Yazdıklarımı uygularsanız sıkıntı yaşamadan başvuru yapabilirsiniz 😊