Öncelikle merhaba ben yurtdışında yaşıyorum burda sezaryenden sonra normal doğum yapılabiliyor ama çok korkuyordum çünkü o an hangi doktor denk gelirse doğumu o yaptırıyor doğal olarak acaba iyi birine denk gelecek miyim diye çok korkuyordum.
Doktor 41 haftayı doldurmayacağız tehlikeli dedi 39 haftamda alttan kontrol etti ve hiç açılman yok haftaya geri gel dedi gittim yine açılma yoktu ve doktor pazar günü gel balon takalım dedi. Pazar günü gittim balonu taktılar beni eve gönderdiler bir gün seninle kalacak düşünce haber ver dediler eve geldim çok iğrenç bir duyguydu ama dayandım balon rahim ağzına takılıp açılmayı kolaylaştırsın diye takılıyor neyse ben pazartesi sabah yeniden gidecektim açıklığı kontrol edeceklerdi eğer hala çok açılma olmadıysa balona biraz daha su koyacaklardı bir gün daha bekleyecektim. Sabah hastaneye gittik biraz sancım vardı ama varla yok gibiydi anlayamıyordum doktor bi bakalım açıklık ne durumda dedi ve 4 cm açılman var dedi ama öyle bir konuştu ki sonunda sezaryen olacakmışım gibi hissettim hiç normalden bahsetmiyor şöyle olursa direk sezaryen böyle olursa direk sezaryen diyordu umudum pek yoktu normal doğum için doktor 4 cm’de suyumu patlattı açılma hızlansın diye ama ağrılarım şiddetli değildi dayanılan bir ağrıydı gülüp eğleniyordum sonra tekrar kontrol ettiler açıklık 6 cm olmuştu doktor çok iyi gidiyorsun suniyle destekleyelim dedi ve suniyi başladılar yavaş yavaş artırdılar ve ben bir süre sonra ağrılara dayanamadım morfin verdiler. Morfin hiç bir işe yaramıyordu geçmiyordu ağrılar doktor bu çok iyi açılman daha çabuk oluyor dayanmaya çalış dedi en son geldiğinde 9 cm hatta ben zorlasam 10 olacak hadi başlayalım dedi ama ben ıkınma hissiyatı hissetmiyorum dedim doktor deneyeceğiz 1 saat eğer olmazsa sezaryen dedi peki dedim. Morfini kestiler suniyi en üst düzeyde verdiler ağrılar şiddetini iyice artırdı ve doktor bağırma ayaklarını koy ellerinle kendine doğru Çek ve ıkın dedi yaptım ama burda hep 4 kez ıkındım doğdu 6 kez ıkındım doğdu cümlelerini görünce bende öyle olacak sandım ama yok gelmiyordu saçını görüyorum dedi suniyi kestiler ben sezaryen istiyorum dedim doktor artık dönüşü yok normal olacak dedi 1 saat ıkındım ve bebeğim doğdu hiç umudum yoktu normal doğum için ama başarmıştım sezaryenle ikisini kıyaslarsam eğer bence normal doğum o an çok zor sezaryen ise doğumdan sonra zor. Doğum yaptım ama benim başım dönüyordu yatırdılar bebeğimi eşimin kucağına koydular ve bana gözlerini kapat dediler 1 saat öyle kaldım sonra tuvalete gitmelisin dediler ama ben tuvalete gidince fenalaştım çok fazla başım dönüyordu 1 litre kan kaybetmişim ondan dolayı oluyor dediler ve eve göndermediler bir gece kaldım ve sabah eve geldim şimdi 1 hafta oldu bir çocuk ve yeni doğmuş bir bebekle nasıl yapacağım bilmiyorum ama normal doğumu tatmak beni çok mutlu etti