Merhabalar herkese 😊 Biraz geç oldu ama anca yazabildim😊 4 nisanda ankara devlet hastanesinde doğum yaptım orada doğum ypamayı düşünenler şiddetle tavsiye ederim özelden hiç bir farkı yok çok temiz bir hastane ve doktorları çok iyilerdi :) 3 nisan cumartesi akşam üzeri ateşim çıkmaya başladı 38 oldu 3-4 saat sonra karnımda kasılmalar başladı yani 10 dakikada bir sertleşiyordu karnım resmen taş gibi oluyordu daha sonra sıcak bi duşa girdim çıktım 5 dakikada bir olmaya başladı ve bebek hareketlerini hissedemiyordum ama hiçbir ağrım yoktu 41 haftalık olmuştuk daha fazla beklemeyip acile gittik acilde bebeğimin suyu azaldığı için yatış verdiler ve alttan muayene ettiler açılmam varmı diye muayeneden sonra benim yavaş yavaş ağrılarım başladı sabah 7 ye kadar nstye bağlı şekilde kendi ağrımşa yattım sabah 7de serumla suni sancı verdiler 2-3 saat sonra ağrılarım çoğaldı hiç açılmam yoktu suni sancıdan sonra yavaş yavaş açılmam oldu öğlen 2 gibi 5 cm açılmam oldu saatlerce 5 cmde kaldı açılmam ilerlermedi tabi bende artık o kadar sancı çekiyorum neden açılmıyor diye sitem ediyorum doktorlara epidural istedim hafta sonu diye yapmadılar nstye bağlı olduğum için daha zordu ayakta yürürken daha rahattım sırf ayağa kaldırsınlar diye lavaboya gidicem diyordm birazda yürüyordum doktor biraz seni diblebdirelim zaten bebeğin kalp atışları şuanda iyi dedi ebeler seni duş aldırsın biraz rahatla dedi duşa girdim çıktım pilates topunda zıplamaya başladım yaklaşık yarım saat zıpladm sonra tekrar yattım nsteye bağlndm bebeğimin suyu az olduğu için kalp atışlarını dinlemek zorundalarmış hiç kalkamıyordum yataktan takrar bi muayene ettiler 7-8 cm olmuş dediler çok sevindim ve çokta heyecanlandım nabzım 140larda atıyordu heyecandan ve stresten doktor bebeğin saçlarına dokunabiliyorum demesiyle benim ağlamam bir oldu 😅 daha sonra saat 23.00 gibi 8-9 cm dediler her sancın geldiğinde ıkın bebek kanala inmemiş dediler en az 10 kere ıkındım kanala inmedi bacaklarımı havaya kaldırıp diz kapaklarımın altından kendime doğru çekip bütün gücümle ıkındım 3. Kez ıkınmamla çok ağrım oldu elimle dokunduğumda okadar şiştiki bebeğin kafası dayanmıştı doktorlara seslendim bebek geliyor diye doktorlar zaten kapımdalardı doktor bi hazırız sen sancın gelince ıkın dedi ve bebeğin kafası çıkmaz üzereydi kesi atıldı hemen ben ıkınırken bebeğimin kafası çıktı derin nefes al derken birden yağ gibi kaydı çıktı içimden o an bütün sancım ağrım sızım bitti hayatımda yaşadığım en güzel anlardan biriydi rabbim isteyen dileyen herkse nasip etsin inşallah 🥰 gün sayanlarada sağlıklı sıhhatli kucağına almayı nasip etsin rabbim 😊