Momcan Merhaba arkadaşlar 9 haftalık hamileyim hamilelikte oruç tutuyor musunuz? Tavsiye eder misiniz
PurpleTail Momcan herkesin fizyolojik yapısı ve gebeliği farklı,kimileri aç kalınca tansiyon sorunu yaşıyor bayılıyor örneğin, üstelik sıvı tüketimi çok önemli eğer sahurda ve iftarda 2,5 lt sıvıyı alırım diyorsanız bi deneyin ama bence tutmamakta fayda var.
hellobaby0 Momcan tamam da birisi tutar sorun sıkıntı yaşamaz ama sen yaşarsın herkesin bünyesi aynı mı ? Herkesin hamileliği bir mi ?
winteriscoming Momcan herkesin bünyesi bir değil ben tutarım sıkıntı yaşamam ama siz belki yaşayacaksınız ya da tam tersi. Böyle hassas ve muallak bir konunun tavsiyesi olmaz niye durduk yere vebal alalım
kuelkedisi Momcan gecen sene ben tuttum 5-6 aylıktı yanlış hatırlamıyorsam yani 13 Eylül de gecikmeli doğdu normal doğumdu. Hiç bir sıkıntı yaşamadım sahurda vitaminlerimi aldım tuttum elhamdulillah. Şuan da yeni hamileyim sanırım hala test yaptırmadım baya gecikti adetim ve yine tutuyorum. Geçen seneye göre şuan daha zorlanıyorum sanki ama öyle büyük bir zorluk değil yani. Şu icmene ama bol bol iç dikkst et. Doktorun kesinlikle tutma denediği sürece bir sıkıntı yok bence
Mom54544 Momcan Fetvası var hamile emzikliler tutmayabilir mazeretli diye ne olursa olsun içindeki bı can günlük 3 litre su yu iftardan sahura karşılayabilir misin ki 2 3 gün dur havalar çok sıcak Oruç değilken dayanamıyorum ben oruçlu iken hiç düşünemiyorum bebeğimi riske atamam orucun telafisi var dogum sonrası nasip olursa ama bebeğime bişey olursa onun telafisi yok malesef herkes için göreceli bisey fikir ayrılığı tabikide çok bu konuda ramazan girdi gireli böyle postlar çok
Zezeeeyyldrm Momcan canım ben 17 haftalık hamileyim başından beri tutuyorum çok şükür bende bebeğim de iyiyiz en başındada doktorum tutabilirsin kendini iyi hissediyorsan bebeğininde bir sıkıntısı yoksa tutabilirsin.
Mehtap23 Ben tutmuyorum bebeğin gelişimi sizin yemenize bağlı bence tutmayın sonra tutarsınız. Yada arada tutun ama ben bebeğin gelişimini daha önemsiyorum özellikle küçükse onun beyin gelişimi vücut gelişimi için yedikleriniz çok önemli🧐tekli gebelikte biri normalden 300 kalori daha ek besin almalı oruç tutunca akşamdan sahura yeterli derecede almak zor yani kendim için demek gerekirse ben pek yiyemiyorum gün içine yayınca yiyebiliyorum 😊 aşırı açlık mide bulantısı kusmaya da sebeb oluyor. Çok şükür hiç bir orucumu yarım bırakamadım seneye tutarım Allah’ın izniyle 🙏
Ftm_08_61 Kusura bakmayın söylemek zorundayım vallahi normal şartlar altında saat başı acıkıyorum oruç tutmak mümkün degilki evet Allah güç kuvvet veriyor ama bebegi içerde susuz bırakmak olmazki bütün gün zaten halsizdim hamilelikten dolayı bide oruçlu hiç düşünemiyorum. 31+1 haftalığız zaten ev işi temizlik kocama iftar yapana kadar canım çıkıyor sahurda yiyom kahvaltı yapıyom öğle yiyom ve bunların arasında meyve yoğurt havuç onlar beni anca kesiyor yani tavsiye etmem yine siz bilirsiniz fikrimi söyledim
Mom726272 Momcan ben kendime bu konuda güvenmediğim için doktoruma sorma gereği bile duymadım hamileyken oruç farzda değil kendinizi bebeğinizi riske atmayın derim
DefneRana Momcan bir gün tutuyorum birgün ara veriyorum bazen iyi hissetmezsem arayı uzatıyorum kendi halini kendin daha iyi bilirsin