RemziFrat
Gebelik zehirlenmesi yani preeklamsi denen şey hamilelik ile ortaya çıkan bir rahatsızlık.
En önemli özellik tansiyonun 140/90 üzerine çıkması ve özellikle yüzde olmak kaydıyla vücutta ani şişkinlik yani ödem.
Geçmeyen baş ağrısı ve bulanık görme de belirtiler arasında.
Gebelik zehirlenmesinin herhangi bir tedavisi yok. Tek çaresi bebeği almak yani erken doğum yaptırmak.
Özellikle 27. Haftadan sonra ortaya çıktığı için, o haftalar itibariyle sürekli tansiyon takibi yapılması gerekiyor.
Bende bu konuyla ilgili ciddi korkular yaşadığım için çok fazla araştırdım, okudum, dinledim, sordum.
Sonuçta doktor değilim ama araştırdığım kadarıyla benim bildiklerim bu kadar.