Aslihanesnn Kızlar, hamile iken covid 19 aşısı vurunan varmı ? Biraz tereddütteyim bu konuda korkmuyor değilim, yurt dışında yaşıyorum doktorum olmamı söyledi. Siz nasıl yaptınız?
Gozdecaner Aslihanesnn sağlıkçı olduğum için aşı hakkım var 38. Haftamdayim ama şahsen kendi düşüncem hamileler üzerinde çok fazla denenme olmadığından olası yan etkisini bile pek bilemiyorsun şahsen doğumdan sonra olacağım doktorum aşılı iken emzirebilecegimi ama aşı olma sorumluluğunun tamamen bende olduğunu söyledi
Sirine2828 Aslihanesnn peki neden asi olmani önerdi ? Bende yurt disinda yasiyorum su an zaten hamileler icin aratirma yapiliyor ama pek bir bilgi yok cividden zararli degil diyorlar . Bende olmak istiyorum doktorumla konusacagim
BTSG04 Aslihanesnn nerede yaşıyorsunuz? Bende yurt dışında yaşıyorum burada hamilelere yapılmıyor. Ama hamileler korunsun diye çevresindeki iki yakın kişiye yapıyorlar. Yani mesela istesek eşim ve annem hiç sıra beklemeden olabilir benim hamileliğimden yararlanarak
Beyzan Aslihanesnn ilk çıkan korona virüs plesantadan bebeğe geçmiyordu yani anne karnındaki bebege virüs geçmiyordu. Ama mutasyonlu virüs anne karnındaki bebeğe de geçiyormus. Hem Türkiye de hem dünyada farklı ülkelerde gözlenmis bu durum. O nedenle benim aşı olma imkanım olsaydı kesinlikle olurdum. Şu anda Türkiye’de ciddi bir aşı sıkıntısı oluştu ilk dozu olan insanların ikinci dozu ertelendi aşı azlığından ve daha asilanmayan Cok büyük bir nufus var yani hepimiz hala çok risk altındayız o nedenle bence doktorunuz da önerdiyse aşı olmanız iyi olur. zaten aşı olan hamile ve emziren sağlık çalışanları da var
huzursahibi Valla aşı olsa keşke de olsak ama yok malesef Türkiyede. İngilterede yapmadıklarını okumuştum emzirenlere dahi fakar burada benim olma şansım olsa ve doktorum uygundur olabilirsin dese olurdum. Çünkü ben doktordan iyi mi bilicem 😬 doktor uyuma dese uyumayacak biri olduğum için ben kesinlikle denileni yapardım fakat farklı farklı uzmanlardan görüş alma şansınız varsa muhakkak başka doktorlara da danışın
Aslihanesnn @ Gozdecaner Haklısınız bende psikiyatri hemşiresiyim bende bu açıdan bakıyordum. İş yerim tehlikeli bi alan olduğu için evdeyim şuan çalışmıyorum ama bu son dönemde biraz kafam karışmadı değil.
Aslihanesnn Sirine2828 Anneler bu dönemde daha hassas olduklarını ve doğumdan sonra bebekte antikora sahip oluyormuş. Bi çok doğumdan sonra anne ve bebek positief çıkıyorlar onunda önüne geçmek için. Benim ebe’m önerdi, aile hekimimizde önerdi, jinekoloğumda yani sanırım Belçika genelinde öneriyorlar.
Aslihanesnn BTSG04 Belçika’da yaşıyorum, bi çok doğumdan sonra anne ve bebek pozitif çıkıyor hastaneler biraz risk alanı ve sanırım bebekte antikorlu doğsun diye. Ve dediklerine göre anne bu dönemde daha çok yoğun kan ve oksijene sahip olduğu için daha çabuk yakalanabilirmiş.
BTSG04 Aslihanesnn ben Almanyadayım dediğim gibi burda hamilelere ve emzirenlere yapılmıyor yapılsada yaparmıydım bilmiyorum gerçekten zor bir durum. Ki ben 9 haftalıkken geçirdim covid şuandada eşim 1 haftadır karantinada positiv ve belki bendede tekrardan var yarın testte belli olacak. Çevremde bir sürü aşı olup covidi semptomlu atlatan var. Doktorunuz önerdiyse iyi düşünmek araştırmak lazım
bsrkaplan Aslihanesnn bana da aşı çıktı ama üç doktora sordum üçü de yaptırmamamı söyledi. Çünkü hamileler üzerinde herhangi bir çalışma yok dediler