Eveet gelelim en mühim konuya 🙊 en ufak bir bilgi ve tecrübesi olmayan bizlere tecrübeli annelerin önerileri neler olur? Emzirme döneminde sizce en dikkat edilmesi gereken noktalar neler? Göğüs bakımı nasıl olmalı? Yara olmaması için neler yapılmalı, ne gibi önlemler alınmalı? Keşke daha önce bilseydim ya da keşke beni bu konuda bilgilendirselerdi dediğiniz noktalar neler? Göğüs bakımı hakkındaki ürünlerde örneğin göğüs kalkanı, gümüş kapak, göğüs ucu kremi, pompa gibi kullanımları nasıl olmalı?
Bir dip not: kusura bakmayın biraz açık açık yazacağım çünkü gerçekten zor ve baş etmem gereken bir sorun benimki. Ben de yıllardır göğüs fobisi var. Belki ilk defa duyan vardır aranızda ama ben yıllarca kendi göğsüme dahi bakamıyordum. Duşta göğsüme asla dokunmadan ve bakmadan duş alırdım. Asla südyensiz duramazdım. Göğüs ile alakalı hiçbir konuşma sohbet ortamında dahi bulunamaz hemen odayı terk ederdim. Reklamlarda emzirme ile alakalı bir şey görürsem fenalık geçirirdim. Şuan eskisi kadar şiddetli değil zamanla yenmeye başladım ama hamile kalmadan önceki en büyük korkum emzirmekti. Şuan bebek doğana kadar bu fobimden tamamen kurtulmak istiyorum. Mevzu aslında göğüs ucu ile akalaı sanki dokunsam çok canım yanacak gibi hissediyorum. Bu yüzden mümkün olduğu kadar göğüs yarası ağrısı gibi durumlara karşı önlem almalıyım. Bebek emerken göğüs ucunda herhangi bir ağrı veya acı hissediliyor mu bunu merak ediyorum. Bu konuda da özel bir tavsiyesi olan olursa çok memnun olurum🙏☺️