Ve çok şükür ben de doğurdum. Tam 40.haftamıza girmiştik. O kadar güzel bir doğum oldu ki doğum yapacak annelere tek tavsiyem sakinliğinizi koruyup kendinizi kasmamanız. Pazartesi günü annem kayınvalidem görümcem ile birlikte baya toplu bi temizliğe girişmiştik. Akşam üstüne doğru içimden bişey koptu gibi hissettim lavaboya gittim ve nihayet nişanımın geldiğini gördüm. Bir kaç saat içerisinde parça parça gelmeye devam etti. Daha sonrasında düzensiz kasılmalarım oldu ama hiç takip etmedim akışına bıraktım. Adet sancısı gibi ağrılarım oldu. Saat 1.30 gibi yatağa geçtim. 2 saat kadar uyumuştum. Kasılmalarla birlikte ara ara idrar kaçırır gibiydim. İlk başta ne olduğunu anlayamadım. Aradan bi 15 dakika geçti o anda duyum yavaştan gelmeye başladı. Öyle bacağımdan foş diye akmadı ama iç çamaşırımı sırılsıklam yapmıştı. Ebemi aradım hastaneye geçmemi söyledi. sakince hazırlanıp hastaneye gittik. Aşırı rahattım ve kasılmalarım beni zorlamıyordu. Kendi ebem daha gelmediği için hastanenin ebesi açıklığımı kontrol etti açıkçası 1cm bekliyordum çünkü burada bahsedildiği gibi dayanılmayacak kadar bi ağrım yoktu. Açıklığımın 4 cm olduğunu söyledi. Hastaneye yatışımı yaptık kovid testi olduk sonrasında kendi ebem geldi. Herşeyin iyi olduğunu yalnızca bebeğin kafa pozisyonunun tam istediği gibi olmadığını söyledi bunun için secde pozisyonunda 20 dakika popo sallama hareketi yaptırdı. Sonrasında duşta pilates topu üzerinde 45 dakika boyunca sıcak suda kalmamı söyledi ve bu sırada meryem suresini açtı. Duştan çıktıktan sonra tekrar açıklığıma bakıldı ve 8 cm olduğunu söyledi. Açıkçası şok olmuştum. Kendimi hep sakin kalmaya, kasılma geldiğinde odaklanmamaya hazırlamıştım ama bu kadar çabuk ve ağrısız olacağını beklemiyordum.aradan 1 saat geçmeden açıklığın 10 cm olduğunu söyledi. Bu arada bebeğimin kafa pozisyonu biraz daha dönmüştü ama yine tam istediği gibi değildi. Bu yüzden açıklığımın tam olmasına rağmen bebeğim kendini ittiremediği için burada bana büyük iş düşüyordu. 15 dakika boyunca tuvalette oturarak kasılma geldiği anda ıkınmamı söyledi. Daha sonrasında, yatakta da aynı şekilde ıkındım ve bebeğimi kanaldan doğru şekilde ilerlettim. Sonra doğum odasına geçtik ve artık bir kaç ıkınmada kucağımda olacağını güçlü olmamı söylediler ama yalan yok yorulmuştum ve tarlı bi uyku gelmişti. Neyse 4 ıkınmada ebeminde karnıma bastırmasıyla bebeğime kavuştum 😍 ilk gebeliğimdi ve bebeğim iri yapılıydı. Gece 5 te hastaneye geldim sabah 10.30 da doğumu yaptım. Bebeğim 3800 gr doğdu. Doktorum bile şok oldu böyle bir doğum olduğuna ☺️ Bir kaç tane dikişim var ama buna da şükür 🙏 açıkçası benim en büyük avantajım daha önce ebemden doğum eğitimi almış olmamdı. Herşeyi o kadar güzel ve normal anlattı ki hiçbir zaman doğumdan korkmadım. Allah ondan razı olsun ☺️ Eğer kabul ederseniz nacizane tavsiyem aklınıza şunu getirmeyin. Açıklık arttıkça kasılmanın şiddeti artmıyor. Bu tamamen psikolojik ben 4cm iken de 10 cm ikende aynı ağrıyı yaşadım. Kasılmaları çömelerek ve olduğum yerde hafif zıplayarak karşıladım çok iyi geldi. Etkisi illa ki vardır diye söylüyorum 12.haftadan 34.haftaya kadar hamile pilatesine gittim. Şimdilik benden bu kadar. Miniğim beni bekler. Sormak istediğiniz bir şey varsa seve seve cevaplarım. Tüm hamişlere kolay doğumlar diliyorum 🙏