Canım boyu iyi ama kilosu biraz düşük geldi bana da. Beslenmem yeterli değil demişsin zaten bence o konuyu çözmelisin bir şekilde. Bu işin özü guzel beslenmek..
Ayrica burda kimse doktor değil. Bu doktorlar bir şey söylüyorsa boşa değildir herhalde. Nasil önden gittiğinde ya da kilosu cok olduğunda iri vs diye yorum yapıyorsa az olunca da az der. Doktoru suçlayacak bir şey yok.. bence konuya odaklanın.
3 kg üstü bebekler iri değil ayrıca ideal olanıdır. 4 kg ustune iri bebek denir. 48-55 cm de boy için ideal olan rakamlardir. Bunlar tıbbi veri. En az 3 kg dogsun diye hep çabaladım ben misal. 37. Haftadayim bebek 3400. Ve her an doğsa da sıkıntımız yok gelişimi kilosu çok iyi diyor doktorum. Yani belki bu haftalarda 2 küsür olsa doğsa sorun olacak kuvez desteği alacak..
Son 1 aydır balık, kalsiyum, protein ağırlıklı daha özenli besleniyorum. Olması gereken bu. Doğunca zaten 200-300 gr kaybediyor. E iyice zayıf doğarsa sıkıntı yani bunu öngörmek zor degil. Heekesin hamileliği farklı. Kuzenim 32. Haftada 2200 dü. 41. Haftada doğurdu 3300 bebek..1 ay çok zorlandilar bebek toparlayamadi. Gorumcem mesela 3700 dogurdu. Kızın sütü yetmedi az geldi vs ama kilosu iyi olduğu için sikinti yaşamadi. Bence kilo önemli.. öyle olmasa doktorlar belli bir haftadan sonra boyu bırakıp sadece kilo söylemez. Adamlar 24.haffadan sonra en çok kiloya bakıyor kontrollerde. Ben sormasam cm söylemiyor doktor mesela, hep kilo yorumu yapıyor. Az çok iyi kötü vs diye. Erken dogum riski atlattım mesela 34.haftada sırf kilosu iyi diye doktor doğsa da korkma demişti. Desteğe gerek kalmaz masallah demişti. Ben ona yarasın diye sevmedigim şeyleri yiyip, sevdiğim ama faydasiz bir çok gıdayı yemedim mesela.
İnsanların içinizi rahatlatmasindan ziyade doktorun yorumlarını önemseyin derim. 👍
Yoksa herkes konuşuyor, kendinden örnek veriyor ama yanlış da olsa kimse ne bebeğine ne kendine eleştiri kabul etmiyor. Oysa forumda çok fazla sağlıksız ve doğru olmayan tavsiyeler var.
Bebeğinizin gelişimine ve doktorun yönlendirmesine odaklanın…