midekoruyucu teşekkür ederim. buraya gelme amacım isimler üzere bildiklerimi aktarmakti, böyle bir dönüt beni çok mutlu etti.
bir ismi Kur’andan seçiyorsak bu ancak oradaki bir kişinin adıysa olur. gerisi kelimeleri kafamıza göre isim diye nitelendirmekten başka şey değil. ecrin,aleyna,yüsra… bunlar hep kelimedir çünkü Kur’an bir kitaptır bir isim kılavuzu değil. kaldı ki islam şiarında isim seçme kriterleri arasında Kur’anda geçme şartı yoktur.Aleyhisselam çok isim koyup çok isim değiştirmiştir, onda buna hiç rastlamayız.
Beyza beyaz demek. biz bunu saflığı temsil ediyor diye isim seçmeye niyetleniyoruz ama çocuğunuza kırk yıl hatrı var diye kahverengi ismini koymak kadar manasız geliyor bana. sırf alıştık diye bazı renkleri isim koyulmasına şaşırmıyoruz ama bana hiç mantıklı gelmiyor.
bununla birlikte hocaefendilerimiz bu isme ruhsat verirler yüksek ihtimalle çünkü kötüyü çağrıştırmıyor, anlamı kötü değil. ama bu böyle diye de her ismi seçmemeliyiz, müslümanlar olarak insanın mahlukların en şereflisi olduğunu biliriz ismimiz de buna yaraşır olmalı bence. çok efdal isimler var, dilerseniz size uzun bir liste yazabilirim ama profilimde de aşağılarda isim önerileri vardı, onlara da bakabilirsiniz.