Songultugraaa hiçbir isim ağır değildir. ismin ağırlığı diye bir şey yoktur. türkler Muhammed isminini kullanırken kötü şey denir vs endişeleriyle Mehmet olarak yeni bir form vermişler. ben Muhammed isminden kaçınmamayı, korkmamayı öneriyorum ama konmuş bir isim ve sorun yok sonuçta. yeni isim seçecekler Mehmet değil Muhammed olarak seçmeli diyorum şahsen. Tuğra ismi de garibime gidiyor. padişahın imzası niteliği taşıyan şekillere tuğra deniyor.
Dede adı üzere ilerliyorsunuz sanırım. Mevlüt ismi tercih değil gerek gibi durduğundan koymayın diyemem ama Mevlüt de garip bir isimdir. bir manzum şekli, daha detaylı bilgi internette var bakabilirsiniz.
iki isim koyulmamasını da yeğlerim ama böyle durumlardan koymayın diyemeyeceğim. Mehmet Tuğra ve Mevlüt Ali, Mevlüt Talha, Mevlüt Bera, Mevlüt Enes, Mevlüt Tarık, Mevlüt Said olabilir.
Aras, Aren gibi isimler artık çok moda oldu ve Mevlüt Aras çok komik bir tamlama oluyor. bu isimlerin anlamlarında da şaibe var, caizlikleri de belli değil diye düşünüyorum. kaldı ki çocuğuza abi denecek yaşları, baba olacak yaşları düşünün. Aren,Aras bu durumlarda hoş durmuyor. sonuçta bu çocuklar büyüyecek.
Ben iki ismi de, dede nine ismi diye hatra konulan isimleri de önermiyorum aslında. isimleri özel seçmeliyiz. sizin durumunuz özel olduğundan ona göre önerilerde bulundum. inşallah faydası olur.