•Merhaba kızlar. Sizlere detaylı anlatımlı bir yazı hazırladım 🙋🏻♀️Hamilelik planlayan her kadın ovulasyon testini illa duymuştur,okumuştur,denk gelmiştir biryerlerde. Bazı arkadaşlar ne zaman pik oldu nezaman değerlendirmemiz lazim? Kac gun degerlendiricez veya takibini yapma konusunda emin olamayabiliyolar kafalar karışıyor tabi. Bende yaşadım biliyorum. 1 yıla yakındır ovulasyon testi yaptığımdan cok fazla içerik video izlediğimden bununla ilgili kafasında soru işareti olan arkadaşlara yardımcı olmak adına boyle bi içerik hazırlamak istedim.
• Öncelikle herkes adetten 14 gun sonra yumurtlıcak falan diye birşey yok uygulamar var bu yumurtlama ile ilgili onlar kesinlikle yanlış. Çünki her kadın her ay aynı gün yumurtlamaz. Testlerle pik gününü yakalamak ve değerlendirmek önemli. Şimdi testi adetiniz bittiğinden emin olduğunuz başlaya bilirsiniz. Testi sabah ilk idrarla yapmıyoruz. Istediğiniz saate yapabilirsiniz. Testin yapmadan 2 saat önceden sıvı alanını bırakıyoruz. Testi yaptıktan 5 dk icinde çıkan sonucu baz alabilirsiniz. Teste t ve c kismi var. C kısmı herzaman koyu cikar testin çalışıp çalışmadığını gösteriyor. Biz t kısminda ise herzaman hafif silik bulanip ince bir cizgi cikacaktir. Buda yumurtlama da olusan horman LH nin herzaman vucuzunuzda bulunmasindandir. Yumurtlamadan 24 saat once bu LH hormonu arkadaş artıyor. Test yaptigimizda T cizgisi kop koyu cikiyor ise anliyoruzki onumuzdeki 24 saat icinde yumurtamiz catlayacak. İki cizgide (c ve t cizgisi) ayni esitlikte koyu ve kalın oldugunda test pozitif. O günü degerlendirin. Ertesi gun tekar ayni saate test yapmaya özen göstererek testi yenileyin. Test tekrar pozitif çıkabilir bu çatlamamış daha demektir. Ama t cizgisi siliklesmeye baslamissa yada yok denecek kadar az ise yumurtaniz catlamistir. O gunude mutlaka degerlendirin derim. Silik çizgi çıktıktan sonra test yapmanıza gerek yok. Ama bazen kadınlar iki kez yumurtlamaya biliyor. Deneyedebilirsiniz. Tavsiyem teste basladiginiz andan itibaren gun aşırı iliski ile pik gununu beklemek. Sperm içeride yaşayabiliyormuş. Sağlıklı bir sperm ise çatladığı gibi direk yumurtayı dölleyebilir. Buda hamilelik sansini artiriyor.
• çok sık sorulan sorular
Çizgi koyu iken mi ilişki olmalı silikleşince mi?
Çizginin koyu olması LH hornunun maksimum seviyesine çıktığını gösterecektir saatler içerisinde yumurtanız çatlayacaktır. bu sebeple testi gündüz veya akşam saatlerinde yaptıysanız o geceyi ve ertesi geceyi değerlendirmeniz iyi olacaktır. 🥚🐣
Gün aşırı mı olmalı her gün mü?
spermlerin olgunlaşması 72 günü buluyor, 60günde seminifer tüpçüklerde üretiliyor 6 günde hareket yeteneği kazanıyor,6 günde vas deferans kanalına geçiyor. yani bügun cinsel ilişki yaşadığınzdaki spermler yaklaşık 2buçuk ay önce üretilmişti. bir seferde 100 milyonu aşkın sperm atılsa da Meninin %5 veya 10u i spermdir geri kalan kısmı semen denilen vücut sıvısıdır. bu sıvı spermleri vajinanın asidik yapısından koruyarak ölmelerine engel olur ve spermlerin yüzebilmesi içn sıvı formundadır. bu sıvının üretimi saatler içinde gerçekleşir. yani bana kalırsa boşuna gün aşırıyı bekliyorsunuz 🥳
Ovülasyon testlerini kaç gün yapmalıyım?
Başladığınz günden itibaren aynı koyuluğu yakalayıp silikleşince bırakın, bunun kaç gün süreceği tamamen yumurtalıklarınız keyfine kalmış 🤓
Ovülasyon sonra illa ki 14.günde mi adet olunur?
Hayır,genel geçer bu kabul edilir ama 10 ila 16 gün aralığında sürebilir. 🙃