Denis19 Çiğ ete dokunulup sonra pismis ete dokunursak onu da yersek bişey olur mu acaba 😐bide bu testi nasıl yapiyolar
Tamam Denis19 sağlık ocağı yapıyor.Kan testi ile tespit ediliyor.Pişmemiş et,güzel yıkanmamış sebze ve meyve,sakatat,salam,sosis,midye hamileyken yememek gerekiyor
Hatunnn Denis19 testi kan tahliliyle olcuyor dokunup agzina surdugunuzde zararli, ama artik etlerde bu bakterinin gorulmesi coo nadir oluyormus hele bildiginiz guvenilir bi yerden aliyorsaniz, ben gebelikte olcturdum mesela at biniyordum kedim ve kopeklerim var ailem etçi surekli et yerim ve cigkofte vazgecilmezimdir ama testim negatif cikmisti 27 yildir bukdr seye ragmen kapmamisim bu bakteriyi :) oyuzden dikkat etmek lazim ama gerisi tevekkul:)
HlyaTopal Bence dokunmakta alakası yok sonuçta yemek yapıyoruz önemli olan çiğ eti keserken falan elini kesersen ette toksoplazma varsa problem ama içim rahat etsin istiyorsan bir hastaneye gidip kan verip baktırabilirsin.
Denis19 Ekekekekkejw canım ben etsiz yiyordum hep bulunduğum yerde etli yapan hicbir yer yok zaten hep etsiz yapıyolar sende alırken sor
Bernaaa Çiğ köfte yada pişmemiş hic bisey yemeyin kızlar.doğuma kadar tutun ağzınızı noolur..ellemekle geçmez ama o mikrop bir şekilde ağzına girerse olabilir...şuan arkadaşım da çıktı toksoplazma kesinlikle ne yediğini yada nerden geçirdiğini hatırlamıyor..kendi 27 haftalık gebe 3 gün önce amnio sentez yapıldı bugün sonuçlar çıktı bebeğe geçmemiş şükür ama 15 gündür uğraşıyor omrunden 10 yıl gitti.bide bunun testini sağlık ocagi dahi yapıyor.igg ve igm değerine baktırmak istiyorum derseniz yyaparlar aklınızda olsun🙏🙏.