Merhaba kızlar ben de artık bir anneyim. Dün akşam saat 17 de sezaryene alındım 33+6 haftalık olarak bebeğim 2200 gram ile dünyaya geldi.
Anestezi doktoru Ağustos ayında covid geçirdiğimden dolayı solunumda zorlanmamam, hem bebeğe hem bana yoğun anestezi vermemek adına benim için spinal anestezi ile doğum yapmamın daha sağlıklı olduğunu söyledi ve benim kararıma bıraktı. Bende spinal istediğim için hemen kabul ettim her yaptığı adımı bana açıklayıcı bir şekilde dile getirerek işlemini yaptı 3. İğne girişinde anca anestezik maddeyi enjekte edebildi ama korkmayın 3 kere denenmesine rağmen korkulacak bir acısı yok önemli olan tam eğilebilmek komutlara uymak. Sonra hemen yatırdılar zaten beni doğum hazırlığına başladılar. Uyuşmaya başlayınca sonda taktıkları için hiçbir şekilde sonda acısı hissetmedim. Doktorum yenidoğan alanında doçent doktordu ve ekstra olarak çocuk doktoru ve hemşireleri de ameliyata katıldı. Çünkü normal muayene için gittiğimde bebeğin suyunun 1000ml olması gerekirken 40ml olduğunu öğrendik. Doktorum riske atmamak adına hemen bebeğin alınmasını önerdi ve riskli gebelik uzman doktor arkdaşları ile görüştü. Bu süreçte hastane ve doktor ilgilisi önemli olduğu için yenidoğan yoğun bakım ünitesi ve yenidoğan doktoru olan hastane tercih etmek durumunda kaldık. Doktorumun yönlendirmesi ile başka hastanede doğumum gerçekleşti. Sezaryen ameliyatı çok kolay acı hissetmiyorsunuz sadece uyuşmayan bölgeniz yani karından yukarısında omuzlarda vs çok az ağrım oldu ama normalmiş. Bebeğim doğar doğmaz ağlamaya başladı ağlamasını duyduğum an bende ağlamaya başladım çok değişik bir duygu o an anne olduğunu ilikletine kadar hissediyor insan ve hemen bana gösterip öyle işlemlerine başladılar daha sonra hiç sesini duymadım hemen yenidoğan yoğun bakımına götürüp küvöze aldılar. Doğum sürecim 1 saat sürdü 17 de girdim 18 de çıktım ameliyattan. İlk 2 saat çok iyiydim 2 saat sonunda bacaklarım açılmaya başladıkça ağrılarım da başladı . Saat 10 ile 12 arasında hayatımda hiç yaşamadığım ağrılar yaşadım 3 kere Ağrı kesici verildi 2 si damardan 1 tanesi kalçadan. Ağrı olmasının Sebebi verilen serumların rahmin kasılıp toparlanmasını sağlayan ilaç içerdiği içinmiş. Bu arada doğumdan çıkarken odaya geçince 3,5-4 litre sıvı tüketmemi kahve meyvesuyu hoşaf su vs içmemi söylediler. Saat 12 de serum bitti ağrı kesicim yapıldı sondam çıkarıldı ve yürüyüşe kalktım . İnanın yürüyüş efsane bişey bol bol yürüyün yürüyüşü asla ihmal etmeyin yataktan kalkmaya korkup kalkmamazlık yapmayın evet yataktan kalkmak çok zor ama yürüdükçe rahatlıyorsunuz ve her yattığınızda daha az ağrınız oluyor hatta ağrımın başlayacağını hissettikçe yataktan kalktım sürekli .
Bu süreçte idrara çıkma, gaitaya (büyük abdest)çıkma ve gaz çıkarma durumunda mutlaka hemşirenizi bilgilendirin çok önemli detaylar.
Neyse gelelim deneyimlediklerime ( ihtiyaç yönünden) ;
Ben ağar topar evden çıktığım için çoğu şeyim doğru düzgün tam değildi
bebek küvöze alındığı için hiçbir kıyafet ya da bez istemediler bebeğin çantasına dokunulmadı
Sezeryan olma ihtimaline karşı önden düğmeli gecelik mutlaka alın pijama takımı ile tuvalete gitmek çok zor ve pijamanın bel lastiği karnınızın neresine denk gelirse gelsin ağrınız oluyor baskı yapıyor çünkü
Depend almamıştım daha vaktim olmamıştı şuanlık lazımda olmadı sezeryandan gelince altıma örtü serildi ve bez takıldı . Yürüyüşe çıkacağım zaman da değiştirildi.Bezi bantlarken bile karnınız hassas olduğu için acıyor depend ile daha çok acıyacağını düşünüyorum tuvalete gitme konusunda bez biraz zor oluyor ama diğer türlü beli sıkmadığı için ben rahat ettim.
Mutlakaaa ama mutlakaa göğüs pompanız olsun ben doğumdan çıktıktan sonra apar topar getirttim sağa sola sordurttum bir arkadaştan bulabildim . Manuel denemedim nasıl olur bilmiyorum belki daha etkilidir ben baby plus tekli göğüs pompası ile gece 3 gibi bebeğimi gördükten sonra sütümü sağmaya başladım. 25 dk bir göğsümü 25 dk diğer göğsümü sağdım sütüm gelmez diye düşünürken toplam 10 ml süt geldi hemşireler çok iyi gelmiş dediler 33+5 haftalık doğum yaptığım için mi bilmiyorum.
süt saklama poşeti alın sağdığınız sütleri koyup yoğun bakıma veriyorsunuz.
Göğüs ucu kremi ve göğüs kalkanı göğüs pedi ve emzirme atleti ya da sütyeni kesinlikle götürün.İlk kez sağım yaptığımız için göğüs uçları inanılmaz şişip ağrıyor sağım işlemi bittikten sonra hemen krem sürdüm silikon göğüs kalkanlarımı getirmiştim ama emzirme atleti veya sütyeni getirmediğim için kullanamadım o yüzden pijamama göğüs pedi yapıştırdım.
Rahat bir terlik alın yürüyüş yaparken ayaklarınız acımasın rahat konforlu olsun
Çorap alın ne zaman doğum yaparsanız yapın benim üşümem ayaktan başlamıştı çorap giyince rahat ettim.
Süt yapımını artırmak için özel ürün veya gıdalar versa yanınızda götürün bence ben hiç ataştırmadığım ve biranda doğuma alınınca hiçbir şey götüremedim süt yapımı ile ilgili siz siz olun başkalarına aldanıp odası böyle olsun kıyafeti şu renk olsun diye kafa yormayın asıl kafa yorulması gereken şeyler bambaşkaymış doğumdan sonra anlıyor insan. Tamamen bebeğin temel ihtiyaçlarına odaklanmak gerek süsü püsü sonradan da olur kendinizini geliştirmeye çalışın YouTube İnstagram vs oralardan faydalı videolar izlemenizi öneririm.
şuanlık mama ve bez isteğinde bulunmadılar ( ihtiyaç halinde mamayı kendileri karşılıyorlarmış ve bebek bezi de hiç istemediler ilerleyen günlerde ne olur bilmiyorum )
Biraz uzun oldu Hakkınızı helal edin Şimdilik aklıma gelenler bunlar merak ettikleriniz varsa sorabilirsiniz 🙏🏻 hepinize sağlıklı ve kolay doğumlar diliyorum inşallah yardımcı olabilmişimdir, dualarınızı eksik etmeyin yavrularımızdan .