Merhaba kızlar. Çok şükür bir sonraki aşamaya geçiş yaptık. Darısı tüm hamilelerin ve anne olmak isteyenlerin başına. Allah kimseyi bu yollarda eğlendirmesin.
sahur vakti aşırı tuvaletim gelmiş şekilde uyanıp tuvalete koştum. Tuvaletimi yaptığım halde karın ağrım geçmedi. Sonra belirli aralıklarla tekrar ettiğini fark ettim. Eşim sahurunu yapmış dişlerini fırçalamıştı ki banyonun kapısını çalıp galiba doğuruyorum çabuk annemi al gel ben hazırlanayım dedim. İlk çocuğuma bakması için annemi almaya çıktı eşim. 2 dklık mesafede oturuyorlar. Bu sırada ben hazırlandım. Annem girdi biz çıktık. Gece acilden giriş yaptık. Doğumhanede ebe muayene etti. Doğurmak üzeresin sakın ıkınma dedi. İlk doğumumda da sancı hissetmediğini için böyle bir şey bekliyordum aslında. Muayene etmek için oturttuğu çataldan hiç kalkdırmadan koştur koştur malzemelerini hazırlamaya başladı ebe, diğer ebeyi uyandırdı. Damar yolum açıldı. Bu arada sancıların şiddeti ve sıklığı iyice arttı. Artık hazır olunduğu zaman ıkınmaya gelmişti sıra. İlk çocuğumda beni çok zorlayan kısma 🙄 sancın geldiğinde ıkın dedi. ebe. Tüm gücümle ittirmeye başladım. Güzel ıkınıyorsun dedi. Şaşırdım çünkü ilk doğumumda bu konuda çok başarısız olmuştum. Sonra 5-6 kez sancım geldikçe ıkındım. Artık bebeğim yolun sonuna kadar gelmişti. Bana göre en zor aşamadaydım. Ikınıyordum ama nefesim bitiyordu , bebeğim çıkmıyordu hala. Ellerimle güç almak için tutunduğu yerleri bıraktım. Sancı gelince çenemi göğsüme doğru çekerken dirseklerimi yattığım yere koyarak güç aldım, baya ilerlediğini hissettim ama hala doğmamıştı. Artık kesi atmak istemiyorum ama atmazsam yırtılacak dedi ebe. Ben de yorulmuştum zaten artık bir an önce kurtulmak istiyordum. Kesi atın dedim.ebenin deyimiyle minnoş bir kesi attı. Sancım gelince aynı şekilde ıkındım kafasının çıktığını hissettim. Sonra devamı zaten sıcak, ıslak bir his ve rahatlama. Bebeğimi gördüm. Minicik bir can, Allah’ın mucizesi karşımdaydı. Hemen ısıtıcının altına koydular. Yanağıma getirdiler yüzünü. Yumuşacık bir ten, mis gibi bir koku. Allah bütün hamilelere sağlıkla kavuşmayı nasip etsin. Plesantamın ayrılmasını beklerken bebeğimle ilgilendiler. Plasentam ayrılınca onu çıkarma kısmı da biraz acılıydı ama çok değil. O da çıkınca zaten rahatlama hissi çok hafifletiyor insanı. Sonra rahmin içindekiler boşalsın diye ebe birkaç kez karnıma bastırıp bazı kontroller falan yaptı. Dikişler atıldı derken bebeğimle birlikte doğumhaneden çıkacak şekilde hazırdık çok şükür. Bu şekilde baya uzun anlattım sanki ama 1 saat içerisinde doğdu bebeğim.
sahura kadar nişan, su gelmesi, sancı vs gibi bir doğum belirtim yoktu. Hatta gayet rahat yatıp uyumuştum. Tek anormallik sabahtan beri ara ara mide bulantım olması ve bir ishal bir kabız tuhaf bağırsak hareketlerimdi. O yüzden sahur vakti hissetmeye başladığım sancıları 8-9 cm civarında hissettiğimi zannediyorum. İlk doğumumda da 8-9 cm’den sonra hissetmiştim. O yüzden evde hiç vakit kaybetmedik. Eğer ilk doğumumda in tecrübeli olmayıp anlatıldığı gibi evde sancı çekeyim düşüncesine girseydim sıkıntı olabilirdi.bu durumumdan dolayı Ben sancıyı evde çekin diye tavsiyede bulunamayacağım.her doğum çok farklı bir serüven ve herkesin yapısı çok farklı.
Herkese sağlıklı hayırlı doğumlar diliyorum ve en büyük duam sağlık. Sorular varsa cevaplayabilirim, sevgiler …