Semy Van’ı şehir olarak gelişmişlik, hastane imkanları, insan yapısı, güvenli oluşu, gölün kattığı güzellik ve uygun fiyatlı Toki imkanları gibi birçok açıdan öneririm. En büyük dezavantajı memleketiniz nere bilmiyorum ama arabayla izne gitmek çok zor oluyor uzak kalıyor uçakla gitmek mantıklı oluyor. Bir de kış uzun geçiyor Ağustos ortası olunca akşamları göl kenarında oturamamaya başlanıyor yaz da biraz geç geliyor ama bi Erzurum Ağrı gibi korkulacak kadar değil. Çalışma olarak da aşırı yoğun diyemem kesinlikle öneririm. Eksi yönleri sizin için önemliyse Urfa Diyarbakır gibi yerlere yönelebilirsiniz ama çok bilgim yok oralar hakkında.