Kendime sözüm vardı kızlar eğer iyi geçerse böyle bir başlık atıp yaşadıklarımı paylaşıcam diğer gebelere destek olucam diye. O yüzden karşınızdayım 😃 önce kendimi çok kısaca anlatıcam bu forumda iddia ediyorum benim kadar bu muayeneden korkan yoktur. Doğum yapmaktan daha çok korktuğum bi olay düşünün. Bunun iki sebebi var birisi ablam. Ablamın canı kolay acımaz bünyesi sağlamdır hasta olmaz. Bende tam tersi çıt kırıldım nazlı bi tipim. Ablamın bu muayenede öyle canı yanmış ki normal doğum yapmaktan tamamen vazgeçip sezeryan yaptı. Gözleri dolu dolu çıkmış odadan. Tabi böyle bir hikayesi olunca benimde ödüm patladı o yapamadıysa ben hiç yapamam diye düşündüm. İkinci sebebimse hamilelik öncesi bi durumdan alttan muayene olmam gerekti. Ordaki doktorun ters günümüydü bilmiyorum beni resmen azarladı. Sen böyle kendini kasarsan olmaz ki, ben bu şartlarda çalışamam bilmem ne beni düzgün muayene etmeden yolladı. Bende doğal olarak çatıda napcam diye düşünmeye başladım. Şimdi muayene kısmına geliyorum 😃 emin değildim yapar mı diye çünkü öncesinde bir şey dememişti ama bi rahatlık var üstümde kendimi mental olarak çok hazırlamıştım. En kötü doğum şeklim değişir sezeryana da okeyim zaten diye düşündüm. Doktor ultrason sonrasında muayene edeceğini dedi. Bende doktora çok korktuğumu söyledim eşimde dedi çok gergin fln diye. Doktorum beni çok rahatlattı. Hiç korkma, kadınlar bu konuda birbirini korkutuyor hiç acılı bir şey değil. Bitince aa bu muymuş diyeceksin dedi. Sonra hazırlandım. İşlem sırasında da benimle konuşup rahatlattı. Bak şimdi acımaması için elime jel sürücem, bak bunda bir şey yok, şimdi biraz acıyabilir, nerdeyse bitti gibi sözlerle beni o kadar rahatlattı ki. Biraz acıyabilir dediği yerde(ki 5 sn sürmüştür) biraz yanma gibi oldu ama 10 üzerinden 4 lük bir acıydı o kadar azdı.
son olarak tavsiye ve önerilerim olacak. Öncelikle doktor çok çok önemli arkadaşlar. Ablamın doktoruna bende muayene olmuştum eli inanılmaz ağırdı mesela. Muhtemelen ondan onunda canı o kadar acıdı. İkincisi rahat olun akışına bırakın ve kasmayın. Dediğim gibi ucunda ölüm yok en kötü ne olcak. Utanan arkadaşlar için öncesinde ağdaya gitmeyi tavsiye edebilirim. Ben hep ağdaya gittiğim için sürekli aça aça utanma kalmadı o konuda 😂 belki kendinizi daha hazır hissetmek için perine masajı yapabilirsiniz. Çok benzemiyor ama öncesinde o bölgeyi hazırladığınız için o an kendinizi kasmıyosunuz çünkü evde de aşina olduğunuz bi durum olmuş oluyor.
diyeceklerim bu kadar, herkese hem hayırlı muayeneler hemde sağlıklı ve acısız doğumlar diliyorum 😊 biraz uzun oldu, doğum hikayem nasıl olur kim bilir 😁