Merhaba arkadaşlarım. 2018 de ilk hamile kalmamla başladı bebek merağım. 6 haftalıkken mol gebelik olduğunu öğrendik ve kürtajım yapıldı. Peşine 2 tane de kimyasal yaşadım. Ve sonradan mucizeme tekrar hamile kaldım. İlk 3 ay mide bulantıları, herşeyden herkesten tiksinmeyi saymazsak sorunsuz bir hamilelik geçirdim. 40. Haftamız dolduğunda doktora artık dayanamadığımı söyledim.çünkü eylül ayıydı ve çok sıcaklıyordum uykular haram oluyordu. Doktorum da salı günü gel suniyle doğumunu bşlatalım dedi. Pazar günü akşam 22.00 sularında wc ye gittim ve berral sümüksü bir akıntı ve biraz kan geldi. Hemen annemi çağırıp gösterdim ve nişanın gelmiş olabilir takip edelim dedi. Yarım saat sonra sürekli terlediğim için duşa gireyim dedim. Duşta resmen su boşaldı içimden. Engel olamıyorsunuz zaten. Ve anladım ki doğum başlıyor. Evde sancımı beklemek istedim. Ve beklediğim süre boyunca ara ara yine su geldi. Bu arada su denilen şey bildiğimiz şu gibi akışkan değildi. Yoğun kıvamlıydı. Saat gece 2 gibi annem hastaneye gidelim nolur nolmaz dedi. Ve gittik. Ebe alttan muayenemi yaptı ve 2 cm açıklığım olduğunu söyledi. Gelen su için de test yaptılar normal akıntı mı yoksa gerçekten amniyon sıvısı mı diye o da amniyon sıvısı çıkınca yatışımı yaptılar ve sabaha kadar bekleyelim sancın gelirse ne ala, gelmezse sabah doktorunda gelir suni veririz dediler. Sabaha kadar heyecandan uyuyamadım. ( Siz kesinlikle uyuyun çünkü sonrasında çok yorgun düşüyorsunuz) sabaha kadar yine 4-5 defa nst ye girdim, 2 -3 kez de açıklığıma bakıldı. Sancılarım ise adet sancısı kıvamındaydı. Aaa böyleyse normal doğururm ben yaaa diyodum içimden 😂 sabah oldu doktorum geldi alttan bir de o muayene etti açıklığım hala 2 cm olunca, sancımda olmayınca sabah 8 gibi suniyi verdiler.saat 11 e doğru adet sancıları yerini biraz daha kuvvetli bel ağrılarına bıraktı. Açıklığım 3 cm olmuştu. Hemen meryem ana otunu suya koyduk bildiğimiz duaları okuduk. Ve 3 yudum içtim o sudan.o sırada ebeler gelip lavman yaptılar. Duş alabileceğimi söylediler ve plates topu üzerinde birkaç hareker göstrerek rahatlayabileceğimi söylediler.meryem ana otundan sonra açılmam artmaya başladı. 4-6-8-9 ve tadaaa ebeler bebeğin saçını görebiliyoruz demeye başladılar. Tabi benim sancılarım da başladığı için epidural istedim ve uyguladılar.epiduralden sonra sancılarım geçti ve kuş gibiydim.böyle 20 tane de doğururm dedim içimden. 13:32 de beni doğumhaneye aldılar. Doğumhanede ıkınırken birden ben tekrar sancıları çok güçlü hissetmeye başladım. Epiduralde bir sorun olduğunu düşünüyorum çünkü hissetmemem gerekiyordu sancıları. Ben bildiğiniz çektim o sancıları. Çatala çıktım ıkındım ıkındım ama daha çok bağırdım. Bağırdığım için nefesimi kontrol edemedim ve bu yüzden verimli bir ıkınma olmadı. Çataldan indirip biraz daha yürüttüler çömelttiler falan ama nafile ben beni sezeryana alın diye yalvardım ebelere. Onlar da doğum çok yakın bizi dinlersen sezeryana alınma süren içinde doğuracaksın zaten bu kadar yol katettin dediler. Ama yok olmuyodu, soğuk aoğuk terler o sancı. Tekrar çatala çıkardılar bu sefer ebeler de karnımdan ittirerek desteklediler, bebeğin de içeride kaka yaptığını duydum ben çok korktum ve daha fazla ıkındım. Ve kuzumun çıktığını hissettim. Yazarken bile huzur buldum. Bi dinginleştim. Dikişlerim atılırken yanağıma koydular, o ağladı ben şoklar içinde ağlama diye onu teselli ettim. Dikişim de atıldıktan sonra odaya geçtim. Hemen peşimden kızımı da getirdiler. Emzirme safhası, süt gelme safhası vs. Hepsi geçti gitti. Uyurken özleyip, koklaya koklaya öpüyorum. Yetmiyor,yetmiyor. Annelik, delilik. Birini bu kadar çok sevmek çılgınlık. Her gece, isteyen ve hakeden herkesin tez zamanda daha güzelini eline almasını dileyerek yüzünün küçük ayrıntılarına dalıyorum. 7 aylık olacak 3 gün sonra. Allahıma şükür bu duyguyu yaşattı. Darısı bekleyen tüm annelerimize. Size vereceğim tavsiyelerime gelecek olursak,
1- hastaneye yanınıza size iyi gelen kişiyi refakatçi isteyin ben annemi ve eşimi istedim. Ve çok da güzel destek oldular bana
2- normal doğum yapacaksanız, evet sancılar kötü. Ama sonu çok güzel. Her sancının sizi o güzelliğe yaklaştırdığını hatırlayın.ve nefesinizi bağırarak harcamayın. Zira bağırmak birşeye yaramıyor. Test ettim onayladım ,😀
3- lohusalık bambaşka bir kafa. Yine lohusalıkta da lütfen salak saçma kafanızı yoracak moralinizi bozacak kişileri eve almayın.
4- bebeğinize hep dokunun. Kucağınıza alın, konuşun koklayın. Çünkü her hali o kadar özlenilesi ki 😔 değerini bilin her anın
5- normal doğum dikişleri beni doğumdan daha çok zorladı. Tam iyileşmesi 1 ayı buldu. 10-15 gğnde biraz daha rahatlıyorsunuz ama.
6- sütüm 3 gün sonra geldi. Sütün gelmediği zamanlarda mama verdik ve bundan hiç gocunmadım. 3 gğn sonra da öle bi süt geldi ki, Allaha şükür o 3 gün dışında daha da mama vermedim kızıma. Zaten biberon ve emzik de almıyor zilli.
Anne olunca güçlendim, iyi ki kadınım dedim, iyi ki bu deneyimi yaşayabildim dedim, hakeden ve isteyen herkesin bu deneyimi yaşaması için dua ettim.
Allah evlatlarımızın kaderlerini güzel etsin ve sağlık sıhhat versin. ❤️❤️❤️