idilsmomi 39 bebek gelişiminin tamamlandığı anlamına gelmiyor, 41. Haftaya kadar kaka yapmaz ise beklenmeli bence. Sıkıntınız yoksa tabi. Söyle düşünün normalde 39. Haftasında doğum yapacak bir annenin 37. Haftasında hiç açılmasının olmaması çok normal. Günlük / haftalık takiple bence 41. Haftanıza kadar bekleyin :) bebişiniz belki o zaman gelecek. Şayet gelmezse bu doktorunuzun o zaman vereceği bir karara dönüşebilir, biraz açılmanız olursa suni le yapabilirsiniz. Ha bir de benim doktorum bu hafta çatı muayenesi yapacak (38+5 te) bana dedi ki çatı muayenesi kesin bir sonuç vermeyebilir. Mesela cinsel ilişki yaşandıusa bir iki gün önce çatı rahatlar ve normal doğum pozitif görünür, tersi gibi cinsel ilişki ya da rahatlama yaşanmadıysa çatı müsait görünmeyebilir. Her şey doğum anına bağlı aslında demişti :)