Merhabalar burada çok okudum faydalandım ben de 40+4 de bir türlü başlamak bilmediği için suni sancı ile başlatılan normal doğum hikayemi paylaşıyorıö. Ben suniden çok korkuyordum. Şöyle gelişti sürecim 39. Hafta itibari ile 1 parmak açıklık vardı. Sonra 40. Haftada 2 parmak oldu ama ilerleme olmadı. Doktor rahmi uyardı yine de olmadı. 40+3 de suyu bulanıktı. Ben de gördüm bunun üzerine 40+4 de yani dün suni sancı verdi. Aslında cumartesi vermek istemişti ben korkumdan erteledim kendi sancım olsun istemiştim. Sonrasında salı 7:30 gibi hastaneye yatışım yapıldı. Lagman covid testi kan testi yapıldı hızlıca. 8 de suni bağladılar. Bir çeşit hormon sıni sancı dakendi sancına göre daha sık oluşuyor ama sancının şiddeti normal doğumdaki aynı bence. Benim ilk doğumum da normal o yüzden kıyaslayabildim. Sancılar daha sık olduğu için işler bende çok hızlı ilerledi. Doktor kendisi patlatacakto aslında ama daha ilk 15 dkda benim suyum kendiliğinden geldi. Sonra sancılar 2 dk da bir gelmeye başladı çok hızlıca. Kendi sancım olsa 2 dk bir gelmesi için bayağı zaman geçmesi gerekiyordu diye düşünüyorum. Sancı geldiğinde tek yapabildiğim sessizce durmak. Kimsenin bana dokunmasını istemedim 40 a kadar saydım. Rahmin açıldığını hissettim öyle hayal ettim. Bebeğime kavulturacak bu kasılmalar beni az kaldı diye düşünüp motive olmaya çalıştım. O sancı geçince mola. Molaları çok iyi yönetmek lazım nesef alıp verme işini yoksa bebek stres olabilir ve tabii biz de. 1 saat olmuştı doktor kontrol etmek istedi ve tam açıktım. Benim ikinci doğumum olduğu için zaten bekliyordu doktor hızlı olmasını. Beni hemen doğumhaneye aldılar. Doktor ıkınma vakti dedi. Ama benim ıkınma isteğim yok şuanda dedim. Bence normal doğumda en önemlisi vücudunu dinlemek. Yok dedikten sonra ıkınma isteğim geldi hemen😅 bu sefer çabuk olun ıkınacağım diye bağırdım. Sonra ıkınma isteği gelince bana tutunmam için yerler göstermişlerdi oralardan tutunup kafamı öne doğru eğip ıkındım. Ama sadece sancı süresi kadar. Sancı geçince musade edin dedim. Herkes bekledi sessizce. Sonra ikinci sancının geldiğini hissettim geliyor diye bağırdığımı hatırlıyorum😅 herkes gaz verdi hadi aslansın çok iyi gidiyor diye ve kafa göründü. 3. de kafanın bir kısmı çıktı doktor durma dese de benim sancı bitti ittiremedim ve işte o kısım acılıydı çok sık nefes alıp vermeye başladım acıdan yeni sancıyı beklerken bu sefer bebeğin kalp atışları düşmeye başkadı doktor hemen uyardı kendime geldim hadi yapabilirdin bitti dedim ve son sancı da kafanın geri kalanı da çıkınca doktor durdurdu. Sonrasını o halletti. Dedikleri gibi oğlum balık gibi kaydı çıktı ve dünya yükü üstümden kalktı sanki. 3600 doğdu kafa 35 cm. Ben minyon birisiyim o yüzden yüzeyselde olsa dikişim var. Suni’den çok korkmuştum ama dediğim gibi normal sancıdan farkı yok ama daha sık. Burada sancıya ayrı anlam yüklemek önemli bence. Sancıyı kötü değil bebeğime yaklaştıran açılmalar olarak hayalettim. Daha çekilir oldu işte ne kadar olursa tabii. Sonuçta canından can çıkıyor😊