Esrasenocak Sevgili anne adaylari, hem dogum hikayem hem , hem gecirdigim rahatsizlik konusunda bilgilendirmek amaci ile konu basligini actim. 37+2 haftamda ikindi vakti televizyon izlerken televizyon ekranini tam gorememeye başladım, güneşe bakinca gozleriniz kamaşır ya ayni onun gibi. Sonra etrafa bakindim heryer ayni. Biraz dinleniyim geçer dedim ancak duzelmedi. Bir tansiyonumu olctureyim dedim ve tansiyonum yüksek cikti. ((14-10 )). Ben cok onemsemedim ama ailem bir doktorunu ara sor diye israr edince doktorumu aradim ve doktorum hemen hastaneye geç, onemli bir durum olabilir, bi nobetci doktor kontrol etsin bende geleceğim diyince hemen hastaneye geçtik. Nöbetçi doktor muayene etti ve bu bebegi fazla tutamayiz muhtemelen Baha hoca(kendi doktorum ) bebegi alacaktir dedi. Kan ve idrar tahlillerim yapildi ve idrarimda protein cikmasi ile birlikte gebelik zehirlenmesi teshisi ile yatışım yapildi. Bu sure zarfinda doktorumda geldi. Cati muaeyem yapildi ancak acilmam sadece 1 cmdi. Nst de kasilmalar cikiyordu ama ben hic sanci hissetmiyordum. Damar yolu acildi ve tansiyonumu dusurmek icin magnezyum tedavisine baslandi. Bebek ciger gelisimi icin 2 tane igne yapildi. Ayni zamanda sonda takildi ve idrarim surekli gece boyunce takip edildi. Gece boyu tansiyonum normale yakin seyredince doktorum biraz daha bekleyelim dedi. Gun boyu yagsiz tuzssuz yemekler geldi ve onlari yemege calistim. İştahım cok kapaliydi ve midem bulaniyordu. Aksam üzeri mide bulantim cok artti ve bi anda kusmaya başladım. 3 kere ard arda kustum ve o kustuklarim mideme nasil sığmış gercekten bilemiyorum. Bir torba dolusu kustum. Hemşireler hemen doktoruma bilgi verdi ve doktorum beni arayarak bebegi aliyoruz dedi. 15 dk icinde kendimi ameliyathanede buldum. Epidural takildi ve epiduralin takilmasinin ardindan 5 dk icinde bacaklarimi hic hissetmiyordum. 10 dk olmadan bebegimin aglama sesini duydum. Bakimlari yapildi ve benimde dikislerim tamamlandiktan sonra dogumda yaklasik 40 dk kadar sonra odama cikarildim. Gebelik zehirlenmesi gerçekten anne sagligini ciddi tehlikeye sokan hatta ölümlere sebebiyet veren bir durummuş. 20 haftadan itibaren ortaya çıkabiliyormuş. Cok şükür ki 37. Haftada ortaya çıktı. Bebegimde bende su anda çok iyiyiz. Allah herkese saglikla bebeklerini kucaklarina almayi nasip etsin insallah. Çok uzun oldu, sezeryan dogumla ilgili ayrintilari baska bir postta yazacağım..
Mrvbdk Esrasenocak benm en korktugum sey canım tansyn ve gebelk zehrlenmesi. Rabbm sağ salim kurtarms . Allah analı babalı büyütsn