Merhabalar,
İlk gebeliğimde başıma gelen ve ilk defa duyduğum bir şeydi toxoplasma paraziti. Bu parazit sadece kedi dışkısında(sokak kedisi genellikle) varlığını sürdürüyor ve bu parazit vücuda dışkıyla temas yoluyla, sebze meyvelerden, et, süt yumurta vb. Yiyeceklereen geçiyor etler yeterince pismediginde ( yani etin çiğ kalması durumunda). Bunları neden yazıyorum herkes bilinçlensin ve cevresindeki gebeleri ve gebelik düşünenleri uyarabilsin diye. Herkesten duymuşsunuzdur illaki sebze meyveyi yıkayın aman şuna buna dikkat edin diye bu cümlelerin asıl sebebi bu parazittir. Öyle tehlikeli bir parazit ki bu paraziti eğer gebe kalmadan 4-6 ay önce vücudunuz kapmissa sıkıntı yok bağışıklık kazanilmis oluyor. Ama gebeyken kaptiysaniz asil sorun bu bebeğinize ilk 3 aylık dönemde bulasirsa %30′larda ikinci 3 aylık dönemde bulaşirsa %60′larda son 3 aylık dönemde bulaşırsa %90′larda hasar veriyor. Bu hasarlar işitme kaybi, görme kaybi, zeka geriliği, körlüğe kadar uzanan sıkıntılar veya benimde yaşadığım gibi düşüğe neden oluyor. :( Ben öğrendiğimde daha 5 6 haftalik gebeydim kanamalarim oldu ve yaptırdığımız testlere göre parazit vücudumda cok yeniydi maalesef ve düşüğe neden oldu ve çocuğumu kaybettim. Tekrar gebe kalmak ve parazite bağışıklık kazanmak için antibiyotik tedabisi görüp yaklaşık 5 6 ay beklemem gerekti. Şuan cok şükür tekrar hamileyim 6 haftalik. Sizden ricam etrafınızdaki hamile adaylarını ve hamilelik düşünenleri bu konuda bilinçlendirin hafife alınacak ve ihmal edilecek bir durum asla degil. Ve siz şuanda gebe olan annelerde mutlaka etlerinizin iyice piştiginden emin olup tüketin, yumurtalari tam pişirin dışarıdan mümkün mertebe salata yeşillik tüketmeyin ve eve aldığınız yeşillik ve toprakta yetişen sebze veya meyveleri iyice yıkadıktan sonra tüketin. Kedinize çok iyi bakın. Allah herkese çocuğunu sagsalim sağlıklı bir şekilde kucağına almayi nasip etsin inşallah.