fatmacos SansliAnne bana bacakları çarpık olmasın diye demişti annem öyke 10 15 gün kadsr var yok yarım kundak yapmıştık
mercimeginanne SansliAnne ellerini falan istemsiz hareket ettirdiği için uyanıyorlar. O yğzden kaliteli uyku geçirsin diye kundaklanıyormuş. Ama ben kıyamıyorum o yüzden hep elleri battaniyenin dışında duruyor :) birkaç video izledim kundağı açınca bi rahatlıyor bebekler bana ağlama hissi geliyor 🙈 o yüzden denemek istemedim 😂
Canimoglummmm SansliAnne Bebek ellerinden korkar oynattığı zaman ve uyumaz 🤷ellerini kundaklamak yeterli yarım kundak 👍
Ozge20ulu SansliAnne eski rivayetler boş verelimde ,şimdi dokttorlar belli bı sure kundaklayabilirsiniz diyor tabi sımsıkı kalıp gibi değil, bebek daha rahat uyuyor, yigenimden biliyorum çok daha kolay oluyordu uyuması ama onunda belli bı aya kadar
Varol123 SansliAnne vücudu düz olsun dünyaya kolay adapte olsun kendini anne karni gibi guvende hissedip kendi el hareketlerinden korkmamasi için uykusu daha uzun oluyomus kundakli bebeklerin
Meu-19 Oglumu eski rivayetler diye kundaklamadkm ama kendi de istemedi cok ağlıyordu gece sık uuyaniyor 2 yas hala ayni değişmedi hic suan kundak yapmadigim icin asiri pismanjn ikinciye hamuleyim ona hemen yapacağım ins
Beyzan SansliAnne arkadaş açmış az önce yorum yaptım kundak paylaşımina baya da anne yazmış oraya da bir bakın isterseniz
Jesca SansliAnne bebekler refleks olarak uyurken elleriyle kendilerini uyandırıyorlarmış bacaklarını kundaklamıyorsunuz ama sadece elleri yarım kundak deniyor öyle sıkı sıkıda kundaklamamalı bebekleri.. Bacaklarıda kundaklandığında kalça çıkıklığına sebeb oluyormuş o yüzden bacaları kundaklamamalı
Azramina21 SansliAnne Anne karnında dar bir alanda yaşadıkları için oraya uyum sağlarlar . Dış dünyada birden geniş bir alan bebekleri tedirgin edebilir . Bu yüzden kundaklama bebeklerin kendilerini daha iyi ve güvende hissetmelerine yardımcı olur . Birde reflekslerden dolayı ani el kol hareketleri ile uykuları bölünmesin diye ( çocuk gelişimi üzerine okuduğum kitaplardan )
Bernie Ayni zamanda vucut durusunu da etkiliyor,misal bacaklari futbolcu bacagi gibi yamuk olma ihtimali olan bebekler surekli o pozisyona sabitlendiginde uzun sure sonunda duzgun tepki veriyormus,ve ya ailede yatkinlik varsa onlem niyetine..
Leylaalin SansliAnne Daha rahat uyusunlar diye elleri ayakları hareket ettikçe uyanıyorlarmış ama sıkı değil hafif bi şekilde
Busra2706 SansliAnne anne karnında o şekilde durduğu için bebek kendini kundaklanınca daha güvende hisseder. Anne karnında beyaz gürültü sesleri olduğu için yine doğduğunda fön ve elektrik süpürgesi seslerini sever. Yine sallanarak uyuması da aynı şekilde anne karnında büz hareket ettikçe o sallanır ve o şekilde uyur. Doğduğu zamanda bunları yapınca bebek kendini güvende hisseder. Mahallenin en mutlu bebeği kitabında bu şekilde bahsediyordu :)
Msydn6 SansliAnne Yeni doğan bebeklerin refleksleri kuvvetli oluyor eli kolu bacağını sürekli attığından kendilerini korkutup uyandırmaması için genelde kundak yapılır ben faydalı buluyorum açıkcası, ilk oğlumda 3 ay kundak yaptım uykuya tam geçene kadar en azından sallarken beşiğin içinde kundak yapıyordum sonra tabi gevşetiyordum rahat yatması uyuması için çok faydasını gördüm hiç sorun yaşamadım şimdi bu doğacak bebeğimede yapacağım hatta sallarken gözlerinide örtüyordum burnu açık kalacak şekilde öylede kolay uykuya geçebiliyorlar alışınca kendileri dahi istiyo🌸
Prenseslerannesi34 SansliAnne bacakları değil sadece kollarını sarardım kızımın yarım kundak çünkü uykuda sıçrayıp kendilerini uyandırıp korkutuyorlar daha rahat uyuyorlar böyle hem anne karnındaki sıkışıklik hissi veriyormuş
New34 SansliAnne genelde gece uyusun ve yüzünü va çizmesin diye kundaklanıyormuş ancak yanlışmış ben oğlumu doktora götürdüğümde gelişigüzel sarmıştım soguk diye doktor kundak yaptım sanmış beni asla bir daha aynı şeyi yapma diye bildiğin azarladı kalça çıkıklıgına neden oluyormuş
Mlk8 SansliAnne ben sadece ellerini sardım bu eskilerin yaptığı kundaklarin sağlıklı olduğunu düşünmüyorum ellerini de sürekli uykuda hareket ettirip korkup uyaniyodu oyuzden sarardim cok sıkmadan uykusu gelince de hatta ellerini kundak pozisyonuna getirirdi kizim☺