32 haftadan itibaren ayrılma hakkın olduğu gibi çalışma hakkın da . Her türlü rapor Alman lazım 32 hafta da ya çalışabilir ya da çalışamaz . Çalışamaz raporu alırsan 16 haftalık iznin başlıyor olacak. Çalışabilir raporu alıp 37 de izne ayrılırsan izne ayrıldığından itibaren 16 haftalık iznin başlar . Örneğin 37 de izne ayrıldın doğumun 39. Haftada oldu . Doğumdan önce 2 hafta doğumdan sonraya da 14 haftalık iznin kalmış oluyor