Minimalistmom Hamileliğimin 16. Haftasındayım yediğim tulum peynirinin çiğ sütten yapıldığını ama olgunlaştırılarak bekletildiğini öğrendim uzun süredir tüketiyorum. Detaylı bilgisi olan var mı? Siz hangi tür peynirleri tüketiyorsunuz??
Animes Minimalistmom canım en iyisi doktoruna sor benim bildiğim çiğ sütten yapılan peynirler yasak. Icinde brusella ve tüberküloz yapan mikroplar bulunabilir.Sütün alındığı ineğin nasıl koşullarda yetiştirildiği ve sağıldığı bilinmediğinden hijyenik eksiklikler söz konusu olabiliyor Bu sebeple içilmesi de peynirleri de önerilmiyor.
ekoglu34 Minimalistmom merhabalar ben de gebeligimin basinda yanlis cikan toksoplazma pozitif sonucundan sonra ogrendim neler yiyecegimi. Acikta satilan sutlerin 1 saat kaynatilsa bile icindeki bazi bakterilerin olmedigini ve besin degerinin kayboldugunu bu yuzden pastorize islem gormus sut ve sut urunleri tuketilmesi gerektigini okudum makalelerden. Ozellikle gebelikte bu tarz mikroorganizmalar bebek için tehlikeli olabiliyormuş. Gecmis olsun. Insallah bir sey olmaz icinizi ferah tutun🥰
Aysgl4455 Valla canım ben de 16 haftamdayım dün yedim ilk defa yemez olaydım yani ölümden döndüm acı acı kustum cok fazla mıdem peynırlerın hıcbırını kabul etmemıs
Minimalistmom Çok teşekkür ederim cevaplarınız için. Bende bir etkisini görmedim mide bulantısı falan olmadı ama tabikide bundan sonra daha çok dikkat edicem🙏🏻
Srfe Epey gecmiş konunun uzerınden ama yedım bnde tuzla pişmiş megerse deli olacagım pişmiş dediler snra ögrendm çiğmiş bir şey olmaz inşallah 😔😔 dört beş tane küçük kare kare yedim
Srfe La_Liberte yok hazır peynirler için degil de bu köyde yapılan inek peyniri taze degil ama tuzla pişmiş yani salamura mı oluyo artık sanırım öyle … sinir stres küpü oldum bişi olrsa diye
La_Liberte Srfe ben de bilmiyordum 🤷🏼♀️Gebeliğimin 4-5. haftalarında 250 gram yedim sanırım. Marketten açık tulum peyniri almıştım. Şu an 18. Haftadayım. Bir daha almayayım bari. O da o şekilde yapılıyordur sonuçta. Siz de canınızı sıkmayın inşallah hiçbir sıkıntı çıkmaz.
Srfe La_Liberte dikkatli olmalı evet … ah inşallah dua ede ede uyuyacagım biraz hassaslıkta olnca iyice kötü oldum 😔 Rabbim hayırlsıyla nasip etsin kucagımıza sağlık sıhhatli
La_Liberte Srfe çok geçmiş olsun Allah’ın izniyle sıkıntı olmayacak inanıyorum ☺️ Hassas oluyoruz maalesef Allah yardımcımız olsun🙏🏻