ay-se Merhaba kızlar, ben 8 haftalık gebeyim ilk gebeliğim ilk on gün folik asit kullandım hap olarak ama yataktan kalkamadım ve hep titredim kustum beni mahvetti ve bende bıraktım bir ay falandır da kullanmıyorum onum yerine bolca meyve sebzelerden alıyorum takviyeyi fakat bir yandan da korkuyorum hata mı yapıyorum diye 😒 siz neler yaptınız bu konuda ??
Lulemom ay-se evet hata yapıyosun. Doktoruna söyledin mi. Başka bi folik asit yazardı. Meyve sebzeden alamazsın. Bebeğin gelişimi için önemli. Piyasada bi sürü folik asit var. Doktoruna söyle. Birinden birisi mutlaka sana göredir ihmal etme
Nurunannesiii12 ay-se folik asit bulantı yapmıyor ki . O bulantı kusmalar zaten olacağı varsa oluyor ki hala yaşıyorum 15 haftalik olduk. ben kullandım vallahi hala daha demir hapı vs kullanıyorum yararlı olmasa doktorlar vermezler . Vücudun dirençli ise bebeğin de sıkınti yoksa sen bilirsin . Doktor ne derse harfiyen yapiyorum ihtimale biralamam riske atamam. Herkeisn kendi gorusu ilk gebeligim.sizin deneyiminiz var ikinci çocuğunuz hem. Siz bilirsiniz.
Busehnm ay-se 12.haftada biraktiriyorlar zaten, meyve sebzeyle alamazsınız onu, duzenli kullanmak gerek tabi ama arada içmeye çalışın en azindan , folik asit hiç içmeyen de oluyor. Biraz tercih meselesi gibi
ay-se Nurunannesiii12 ben kesince bulantım da azaldı artık kullanırken kan kusuyordum yeşil su geliyordu o kadar kötüydüm doktoruma dedim iki gün de bir at dedi annemgile falan dedim annem de bırakmış en son kardeşimde ama bir problem olmadı bilemedim şimdi yaa
ay-se Busehnm ama en son doktorum baktığında herşeyin normal olduğunu dedi çevremdekilerde de aynı etkiyi yaşamış bırakmışlar
Cicilibicili ay-se folik asit gebelikte çok önemli. Hatta planlı gebeliklerde 3 ay öncesinden başlatılıyor. Yediğiniz şeyler folik asit için yeterli değil maalesef. Keşke doktorunuza söyleseydiniz değiştirirdi.
Merosing Cicilibicili Kesinlikle ben 3 ay önce başladım ve 1 hafta sonra doktorum bıraktırırsa öyle bırakıcam düşünün 6 ay kullanmış olucam yani öyle yada böyle minikler için dayanmak gerekiyor :)
Merosing ay-se Doktorunuza danışmadan ilaç bırakmalısınız :) Folikasit bebeğin organlarının gelişimi ve eksikliklerin tamamlanması için kullanılıyor, aynı zamanda anne içinde çok faydalı bir takviye. 12. Haftada doktorunuz bıraktırıyor zaten fazlasıda zararlı:) folikasit in bir çok çeşiti var doktorunuza söyleyin farklı bir folikasit versin birde aç karnına içmeyin mutlaka tok olun :)
Cicilibicili Merosing evet ben de gebelik öncesi başlamıştım ve 12. Haftaya kadar kullandım. Zaten 12. Haftada bıraktırıyolar. Gerçekten önemli bi konu folik asiit konusu özellikle spina bifida gibi bi gerçek varken.
Merosing ay-se henüz 1 ay daha kullanmanız gerekiyor zaten doktorunuza yazıp başlayabilirsiniz tekrardan gerçekten ilk üç ay için önemli bir takviye tabi ki gerisi rabbimin elinde ama tedbir almak bize düşer :))
Merosing Cicilibicili Sonuna kadar katılıyorum size biraz araştırma ve bilgi her şey için yeterli oluyor aslında kafamıza göre hareket etmemeliyiz dimi :))
EcrinEr ay-se devletin karşıladığı maalesef bendede bulantı ve baş ağrısı ağrısı yaptı folidoce siye özel kullandım şimdi vinelac alıyorum 22 hftalık hamileyim kesinlikle kullan folidoce çok minik tavsiye ederim
-Kbra8- ay-se folik asiti yediklerinizle karşılayamazsınız. 12.haftada bırakılıyor zati. Keşke bir ay içmedikten sonra sormasaydınız. Doktorunuzla iletişime geçin başka bi folik asit yazsın. Bi tane marka içince öyle oldu mu bırakmasaydınız keşke. Folik asit hem bebeğinizin gelişimi için çok önemli hem de sizin için.
Nurunannesiii12 ay-se folik asit i bıraktım 3 ay dolunca hala sarı safra derler onu kusuyorum . Malesef.cekicez onu doğuma kadar sonrasındada olabilirmis
ay-se Şimdi birşey diyeceğim de bana kızmayın ; eskiden folik asit mi vardı haplardan beslenilmiyordu ki normal yeniliyordu bişeyde olmuyordu acaba bu hap işlerini abartıp kimyasala çok mu düşüyoruz ?
-Kbra8- ay-se biz ne desek boş anlaşılan. Siz kararınızı vermişsiniz sadece bizi ikna etmeye çalışıyorsunuz sanırım. Lütfen söylenenleri kulak arkası etmeyin. Epi topu bir ay daha kullanacaksınız. Sonra pişman olmamak için şimdi elinizden geleni yapın yine de. Eksiği olmasın fazlası olsun bebeğinizin.
Merosing ay-se Kullanmayı bırakınca hata mı yapıyorum diye korkuyorsunuz fakat bir yandanda abartıldığını düşünüyorsunuz, gönlünüzden geçeni yapın bence o zaman buradaki insanlar ne dese boş gibi olacak :))
gizemozdemir1990 ay-se folikasit kimyasal degil ki, almamiz gereken bir takviye. Bebegin gelisimi icin cok onemli, eskiden bizler icin kullanilmamis ama suan cocuklarin algilari bile bu yuzden cok daha acik
Ceycey11 ay-se eskiden yenilen besinler herşey orijinaldi. Şimdi öyle mi ? Herşeyin içinde katkı maddesi vs. Bissürü şey. Eskiye dayanarak şimdi ki hayatı sorgulama hele ki bebeğin için. Seni anlayabiliyorum bende doktorun verdiği ilk folik asit içemedim büyük bir haptı ve omega ikisi birdi. Değiştirdi doktorum ilacımı şimdi memnunum. Lütfen bebeğin için doktor harici kulaktan duyma şeylerle kendini riske atma. Tedbir bizden takdir Allah’tan 🤲