31 haftalık gebe bir hemşireyim, bugun kontrol günümdü 7 aydır beni takip eden doktoruma gittim. Eşim yeni covid geçirdi ve arkasından bir çok baska yakınımın covid haberini aldım. Karaciğer enzimlerim yükseldiği icin normalde hamilelerin kullandığı hiçbir vitamin ve ilacı kullanmıyorum. Bugünkü kontrolümde doktoruma eşimin covid geçirdiğini ve benim de artan vakalardan endişelendiğimden bahsettim. Bana önerebileceği bana uygun olan en azından bağışıklığımı biraz kuvvetlendirecek herhangi bir takviye var mı diye kendisine sordum. Beni tersleyerek öyle bir şey olmadığını ve “ varsa biz salağız bilmiyoruz kullanmıyoruz heralde varsa biz de kullanalım söyleyin siz öyle bişey mi duydunuz ” şeklinde bir cümle kurdu. Kendisini bu uslübuna rağmen alttan alarak bilmediğimi tam tersi benim kendisine danıştığımı belirttim, doktor olan sonucta kendisi, elime bir vitamin alıp ya da forumdaki hamilelerden birimin tavsiyesine uyup bilinçsizce bir şey kullanabilirdim. Ama bilinçli ve sağlıkcı bir gebe olarak olması gerektiği gibi doktoruma danıştım. Kendisi beni terslemeye devam etti. Ona dedim ki hocam bakın eşim covid geçirdi geçirirken bir çok bitki çayı ve ilacı tüketebildi, ben gebeyim ben her bitki çayını ya da takviyeyi kullanamam, bundan dolayı size danışıyorum bana bir öneriniz olur mu diye derdimi anlatmaya çalıştım. Hoca bu sefer beni ve mesleğimi aşağılayarak sen nasıl hemşiresin senin bilimden haberin yok mu ilaç varken bitki çayı da neymiş diye bana çıkışmaya başladı. Sanırım kendisi “ilaçlara gerek yok ıhlamur içsek yeter” demek istediğimi zannetti, halbuki ben ona benim durumumda bana nelerin serbest olduğunu tavsiye etmesini istemiştim. Kendisine beni yanlış anladığını bir sağlıkcı olarak bitki çayının ilaç yerine geçmesinin mümkün olmadığını ve tabi ki bunu düşünmediğimi kastettiğimin bu olmadığını anlatmaya çalıştım. Ama ortamı görseniz ne demek istediğimi anlardınız hoca sanki bir bahane bulup beni terslemeye yer arıyor gibiydi. En sonunda bana ben seni muayene etmiyorum senin hekim seçme hakkın varsa ben de hasta seçme hakkımı kullanıyorum ve seni bırakıyorum dedi. Bana artis artis konuşuyorsun dedi ve inanın beni tanısanız ne kadar sakin konuşmuş olduğumu bilirdiniz. Sağlıkcı olduğumu özellikle belirtiyorum cünkü meslektaşıma ve bir doktora asla saygısızlık yapmayacağım gibi tam tersi nasıl davranılmasını gerektiğini de cok cok iyi bilen biriyim ömrüm hastanelerde geçti. Üslubu tam olarak buydu bana karşı sanki buluttan nem kapmak isteyip de beni bırakmaya yer arıyor gibiydi cünkü suan anlatırken bile bu yaşananların gerçek olduğunu idrak etmekte zorlanıyorum. İnanmayacak olanlarınız olabilir sebebin sadece bu olduğunu düşünebilirsiniz ama size su hamile halimle yemin ederim ki ben bugun doktoruma bağışıklığımı biraz kuvvetlendirmek için ne yapabilirim diye sorduğumdan dolayı hem mesleki açıdan aşağılandım hem de hamileliğinin nerdeyse artık sonuna gelmiş bir kadın olarak ortada bırakıldım. Benimle dalga geçer gibi konuşarak büyük harflerle yazayım mı sana yok öyle bir takviye diyerek konuştu, hocam yoksa yoktur niye böyle yapıyorsunuz yok deyin kapansın dedim, niye tersliyorsunuz beni dedim yok diyorum diyor hala, iyi hocam yok dediniz madem yoktur dedim, beni hala zorlayarak diyor ki sen öyle bir şey mi duydun öyle bir şey var da biz bilmiyor muyuz diye devam etti. Hocam duymadım aksine size danısıyorum dedikçe beni terslemeye ve en sonunda da muayenemi bile yapmadan beni odadan çıkarmak icin ayağa kalktı. Eşim ayaklandığı halde ve özel bir hastanede kötü muamele gördüğüm halde yine de sırf bebeğimi görmek için alttan alarak hocam lütfen yapmayın bugun niçin anlaşamadık neden böyle yapıyorsunuz diye resmen hocaya yalvarır sekilde muayene olmayı istedim. Kendisi Son derece katı bir şekilde sanki karşısında hamile bir kadın yokmuşçasına gaddarca beni baska arkadaslar ilgilensin senle ben uğraşamam çayla takviyeyle diyerek beni odasından ağladığımı görerek çıkardı. Cok üzüldüm cok ağladım yaşadığım şeye inanamadım bi süre. Eşime defalarca sordum farkında olmadan bir saygısızlık ya da yanlış bir şey mi söyledim belki söyledim ben farkında değilim lütfen bana söyle dedim eşim cok kızdı ve kesinlikle benim kötü bir şey söylemediğimi onun da yaşananlara cok şaşırdığını söyledi. Hastaneye gereken şikayeti yaptım. Bebeğimi baska bir doktorda gördüm. Durum bu bilgilendirmek istedim gitmeyi düşünen ya da gidecek olan olursa kendisi cok iyi bir doktor ama kötü bir insan. Ne zaman arasam ne zaman bir şey sorsam asla ulaşamadım. Gebeliğim boyunca ince ince laf sokmalarına hep maruz kaldım ama sırf hekimliği iyi olduğu icin ve insanlar tarafından tavsiye edildiği icin görmemezlikten geldim. Eşim hepsine şahit bir kaç kere bana doktor değiştirmeyi teklif etti ama cesaret edemedim olsun hekimliği cok iyi beğeniliyor riske atmayalım görmezden gelelim dedim hep. Bugun yaşattıkları hem cok kırıcı hem de cok üzücüydü benim icin..