Merhaba 17 haftalık hamileyim geçen hafta perşembe günü hiçbir ağrım sızım yokken uykumdan uyandığım gibi ceviz büyüklüğünde bir pıhtı le kanamam başladı. Normalde Reyap’ta Nereida Hanım’ın takipli hastasıydım. Hiçbir problemim yoktu. Doktoruma acil şekilde ulaştım, evimdeki en yakın hastaneye gitmemi söyledi ve Esencan’a gittim. Orada Sevin M. isimli doktora muayene oldum. Ama ne olmak!!! Zaten bebeğimi düşürdüğümü ve ilk gebeliğim olması sebebiyle durmayan kanamamla ağlayarak hıçkırarak girdim odasına tepki “YATTTT” ister istemez bebeğin durumunu öğrenmediğim ne olduğunu bilemediğim ve hiçbir ağrım sızım yokken bu durumla karşılaştığım için inanılmaz kötü haldeydim. Doktorum bu süreçte şunları yapsınlar ben de ilgileneceğim seninle alttan muayne ederse mutlaka nazik davransın vs. dedi. Takibimi yapan doktorum olduğu için. Biz o telaşla işine karışmak istemedik zaten ağlamaktan nahvolmuş haldeydim. Korku ve stresle muayene esnasında kastığım için verdiği tepki “eşinle nasıl ilişkiye girdin böyleyse, şimdi çocupu sen düşüreceksin” ardından “bebeğin eşi aşağıda bundan olabilir” dedi. Korkunçtu. Saygısızlık etmek istemedim, bebeğimin kalp atışı ve suyu iyiydi. Reçete yazarak yatışımı yaptı. Reçetemi kendi doktorum onaylamasaydı yatmayacaktım. Gece 2 buçuk gibi eve geldim. Sabah yedide kanamam yine az şekilde gelmeye başladı. Bu sırada doktorumla iletişimdeyim, hemen acil olarak Reyap’a gittim. Hastane kapısından girdiğim gibi kanamam daha da arttı. Nereida Hocama ne kadar minnettarım… acil olarak odasına aldı daha önce vajinal usg’de gıkımı çıkmamıştı biliyor. Muhtemelen ürktüğümü anladı, ben de kanamam arttığı için zaten soğuk biri değilim. Ağlamaktan helak oldum. Bana bu kanamayla seni gönderemem. Bebek de önemli ama senin sağlığın daha önemli dedi. Ardından yatışım yapıldı. 3 gün boyunca hastanede kaldım, tedavime başlandı. Nereida Hocam gecenin dördünde hemşireden kanama durumumun yani gazlı pedin fotoğrafını istedi. Odama defalarca geldi ama asla düşük tehliken var demedi. Belki deseydi ben daha çok çökecek, daha berbat hal alacaktım. Nöbetten çıktı, baktı ilgilendi. Doğuma girse hemşireden geleceği haberini yolladı. Bir saat önce gördüğü halde çıkarken uğradı. Şu an daha iyiyim böyle enfeksiyon sebebiyle şu duruma geleceğim asla aklıma gelmezdi. Hiçbir belirtimin olmaması aşırı korkunçtu. Hala enfeksiyon durumum devam ediyor ama kanama durumum inşallah artmazsa epey epey azalmış durumda. Reyap’ın doğum servisine çıktığımda ben buraya bebeğimle gelecektim diyerek ilk gün ağlamaktan helak oldum. (Eşim Hakkari’de öğretmen bir de onun boşluğu) inşallah çıktığım o odaya sağlıkla geçecek süreç ile bebeğim için girebilirim. Esenyurt çevresi için doğum düşünen varsa Reyap özellikle hasta ilgisi ve temizliği açısından çok çok iyi durumda, öneririm. Rabbim bir daha yaşatmasın ama doktorumdan hemşirelerine ve hasta bakıcılarına minnettarım.🌼
Ancak size birkaç soru soracağım.
1-Daha önce bu şekilde enfeksiyon sebebiyle kanama geçirenlerin kanama geçme süresi nedir?
2-Bu süreci rahat atlatmak için neler yaptınız?