Hfs_1907
Findikinannesi
Gizmolata
-Kbra8-
Sevillayy
Hanımlar Bn bunları buldum
sizde Bi göz atabilirsiniz yazıya×××
Bir başka hormon olan Relaksin ise yine bedenin ve özelde pelvis bölgesinin doğum için hazır olmasında önem arz eder. Çünkü, doğumda bebeğin kolay çıkışı için bağ dokuların ve eklemlerin gevşemeleri gerekmektedir ve relaksin hormonu bunu sağlar. Bu sırada, bir takım ağrı, sızı ve Hamilelikte Batma Hissedilmesine neden olabilmektedir.
Gebeliğin son dönemecinde de artık kas ve bağ dokular ile eklemler iyice gevşeyecek, genişleyecektir. Özellikle pelvis (basenlerin ortasında kalan bölge) ve bel bölgesinde ağrı, sancı, kasılma, kramp ve Hamilelikte batma hissedilmesi söz konusu olabilecektir.
Gerek pelvis (basenlerin ortasında kalan bölge)te gerekse bel ve karında Hamilelikte batma hissi bazen çeşitli tehlikelerin işaretçisi olabilir. Bunlar ise Gebeliğin ilk dönemi için düşük yapma ve gebeliğin son üç ayında ise zamansız (erken) doğum ihtimalleridir. Eğer Çeşitli biçimlerde acılar ve batma hissi ile beraber istifra ediliyorsa, mide bulantısı varsa ve baş dönmesi mevcutsa hekime müracaat şarttır.
Gebelikte Gaz Sancısı
Gebelikte yoğunlaşan progesteron hormonu ile gaz sancısı ilişkisine değinmiştik. Gebelik sürecinde bu durumun da etkisiyle mide ve boşaltım sistemi sıkıntıları yaygındır. Midede şişkinlik hissi, müzmin kabızlık ve gaz sancısı da sancılara, kramplara ve hamilelikte batma hissine neden olabilir. Gaz sancısı deyip geçmemek gerekir zira bu bazen sancıyı yaşayana enfarktüs geçiriyorum, kalpten ölüyorum hissi dahi verebilir. Gaz sancısına karşı aşağıdaki önerilere uymanızı önerebiliriz;
Dengeli beslenmeniz önemlidir. Öğünlerinizi çoğaltarak, porsiyonlarınızı azaltın.Hamilelik egzersizleri size iyi gelebilir.Kilo kontrolü her dönem olduğu gibi gebelikte de önemlidir. Aşırı kilolara dikkar edin.Doktorunuzun önerileri doğrultusunda ihtiyaç duyabileceğiniz mineral ve vitamin takviyeleri almanız gerekebilir