Canım hamisler Merhaba bende doğum hikayemi sizinle paylaşmak istedim normal doğumdan korkanlar için umut olsun.:)
Şöyle ki hamileliğimin baslangicinda düşük tehlikem vardı progestan kullandım 4 ay, daha sonrada 27.haftamda karnimda ağrı hissettim doktorlar başı aşağı inmiş sen 30da dogurursun dediler (40+3 oldu )☺️ yine progestan ve magnezyum kullandim
Tabiki bu süreçte hamile nazlarini hiç yaşamadım sanırım kişilikle alakalı hiç nazlı biri değildim zaten evimi de kendim temizledim camlarimi da sildim işimi de yaptım çıktım çıktım gezdim de herkes annem ablam herkeees bana arabada dogurucaksin dedi hiçte öyle olmadı ☺️ neyseeee
13 mart tarihinde muayenem vardı 1 cm acilmam olduğunu söyledi doktorum istersen Pazartesi gel suni sancıyla doğumunu başlatalım dedi (Nisa hastanesi Derya kanza gül) 15 Mart tarihinde yani benim doğum tarihim yatış kağıdı verdi gönderdi. O gün evde dinlendim ertesi gün evimi temizledim yerleri sildim camlarimi tekrar sildim işlerimi hallettim ama içimde hep bı korku vardı, suni verirler olmazsa beni sezeryana alırlarsa diye biyandan da mutluydum tabi benimle aynı gün doğucak kızım harika bişey. :) Gece yattım ama heyecandan uyuyamıyorum :) neyse sabaj uyandım hala içimde sezeryana alırlarsa korkusu yani korkmak değil de ben o duyguyu yaşamak istediğim için normalde çok usteledim kendimce içimden. Sabah kalkıp duş aldım açtım Meryem suresi okudum içimden iyi düşünmeye çalıştım gidicez ve herşey çok güzel ilerleyecek normal doğum yapicam kızıma kavusucam diye, hazırlandım çıktık. 9 da hastanedeydm 9.15te sancı verdiler ablam yanımdaydı. Benim biraz solunumum düştü hava taktılar bebeğin de sanırım kalp atışları hafif hafif azaliyo diye yavaş yavaş verildi daha sonra duzeldikce artırdılar. Doktorum muayeneye geldi bigün önce de yerleri elimle sildim belki açılmıştır düşüncesiyle bı umut bekledim ama hala 1 cmdi acilmam ekstra bişey olmamış doktorum suyumu patlaticagni söyledi uzun bı çubukla suyumu patlattı asla acı hissetmedim bu süreçlerde bu arada kendinizi sikmamak en en önemlisi bence sıkmayın rahat bırakın inanın acimiyo muayeneler. Suyumu patlattıktan sonra 3 cm oldu bile dedi gülerek :) ve gitti. Ara ara sancılarım geliyodu tabiki 50 60 100 :) ama korkulacak bişey değil kesinlikle, adet sancısı çekenler bilir bana göre aynısı, zaten sürekli değil dinlenebildiginiz bir sancı. Saat 10 buçukta tekrar geldiler 7 cm olduğunu ve beni dogumhaneye yakın bı odada sancimi cekicegni söylediler oraya götürdüler. Yürüyerek gitmek istedim hatta ama olmadı :) bir saatte sadece 7 cm acilmam oldu. Normal şartlarda saatte 1 cm olurken. Bu arada bu süreçte sürekli inşirah suresi açtım dinledim. Odamda telefonumda sesli acıktı hatta beni gören hasta yakınları dogumhaneye giderken ablama siz ne dinlediniz kızım.bizde açıp dinleyelim kızım doğuma gidecek demişler 😄
Dogumhaneye yakın odada tabi sancilarim siklasmisti artık ara ara ıkınma hissimde geliyodu bunu çok merak ediyodum zaten o his normalde bizde de var nasıl ekstra geliyo djye ama gerçekten siz isteseniz de istemeseniz de ikiniyosunuz. Saat 11 de duşa girip rahatlamami söylediler duşa girdim ablam sırtıma masaj yaptı sürekli, ve efsane derecede büyük tuvaletiniz var ikinmaniz lazım ve ne kadar uzun süre ikinirsaniz o kadar iyi ve hızlandırıcı. Her ikinmam geldiğinde alabildigim kadar nefes alıp tutabildigim kadar tuttum ve enn sonuna kadar ikindim kesmemeye çalışarak. Böyle ne kadar sürdü bilemiyorum ama tekrar geldiklerinde doğum başlamış diyip beni dogumhaneye aldılar alelacele hatta doktorum görmüş hayırdır Betül benim hastam nereye götürüyosunuz benim haberim olmadan diye ebelere sormuş hocam başladı doğum demişler doktorum bile çok şaşırmış :) dogumhaneye girdiğimde sancm vardı sancimin geçmesini bekledikten sonra çıktım o korktugumuz ama melegime kavustugum masaya :) doktorum geldi her sancım geldiğinde güçlü bı şekilde nefes almamı ve aynı şekilde ikinmami söyledi dediği gibi de yaptım sancım gectiginde etrafa bakiyodum nasıl biyer diye meraktan :) ebeler hemşireler kosturuyodu acele acele bu kadar hızlı olacağını beklemediler sanırım.
Kaç kere ikindim hatırlamıyorum tabiki ama ablamlar iki kere sesimi duymuşlar sonra bebeğimin dogdugunu söylemişler. Ve diyolar ya çıktıktan sonra bı oh diyosunuz herşey bitiyo evet kesinlikle öyle cokk rahatliyosunuz kafasının çıktığını hissettim gövdesini hissetmedim bile he tabiki plasenta durumu var karnıma bastırdı ebeler o kısmı daha aciliydi bence. Çok şükür ondan da ucuz kurtulduk bebeğimi verdiler zaten hersey bitti gitti 😊 dikis için iğneyi hissettim ama saniyelik bisey zaten, ben çok üşüdüm dikiş atılırken bacaklarımi tuttu ebeler o kadar titredim aşırı üşüdüm ve bikac kere lütfen üstümü örtün dediğimi hatırlıyorum giderken üstümü örttüler odama geçtim kızımı getirdiler efsane bı duygu anlatılmaz harika bişey kokusu teninin yumuşaklıgi tarifi yok. Bu arada araya sokmak istiyorum benim ablam 9 yıllık evli bebeği yok ailede ilk bebek benim kızım ve inanın aklınıza gelmiyo diye bişey yok ben sancilarimi çekerken de doğum yaparken de agzmda dilimde hep ablam vardı rabbim bu duyguyu hayırlısıyla ablama da yaşat diye. O anda ettiğiniz dualar kabul olur derler ya asla dilimden düşürmedm rabbim inşallah ablama da nasib eder annelik duygusunu.
Elimden geldiğince anlatmaya çalıştım şuan bebeğim yanımda uyuyor çok şükür, rabbim isteyen herkese bu duyguyu tattirsin hamile kardeşlerime de sağlıkla kucağıklarina almayı nasip etsin inşallah 🤗 şimdi 19 günlük bebeğim var bir haftadirda yalnızız ben annemi erkenden gönderdim daha iyi alisabilmek için sormak istediğiniz soruları elmden geldiğince cevaplarım. Ve umarım normalden korkanlara umut olur doğum hikayem. Birde şunu belirteyim Suni sanciyi 9.15te aldım kızım 12.12 de doğdu 🥰