Taze-Anne28 Emzik konusunda o kadar kararsızım ki. En korktuğum şeylerden biri meme reddi yaşamak. Bu sebeble biberon vermicem bu konuda netim. Emzikte meme reddi yapabiliyormuş ve aldığımız eğitimlerde vermeyin verecekseniz 1 ay bekleyin denildi. 1 ay sonra zaten o bebek emziği tutmaz ki 🙄 kayınvalidem doğar doğmaz emzin hastanedeyken ver diyor. O zamanda emmezse sütüm az gelirse vs korkularım var. Vermemiş olan anneler bin pişman verenler çok memnun. Verirsem zaten uykuya rahat geçsin diye sadece gece vermeyi düşünüyorum. Sizler nasıl bir yol izleyeceksiniz ve verirseniz ne zaman vermeyi düşüyosunuz
Busbus58 Taze-Anne28 valla verdim ben ama sürekli almıyor zaten. İyiki tutuyor ama . İki dk bile sakinlese kâr .
3MelekAnnesi3 Taze-Anne28 oğlum 2 aylıktı emzik verdigim de yinede meme reddi oldu bunda o hatayı yapmıcam
Dryalp Taze-Anne28 canım verme derim bende düşündüm vermeyi 19günlügüz ama biberon verdık sütüm olmayınca hastanede mama verdik biberonla sıkıntı yaşamadım ama emzik bence erken
JIGGLYPUFF Taze-Anne28 emzik gerçekten çok göreceli bir konu. Ben en son bir seminere gittiğimde çocuk doktoru çok net bir şekilde hastane çantanızda asla biberon ve emzik olmicak dedi. Emzik bebeğin doğal emme refleksini bozuyormuş. Bir de bilinçli bebek diye bir kitap okuyoruz eşimle. Orda bebeklerin ağlama davranışlarıyla ilgili çok güzel bilgiler var. Aslında ağlamak eğer bebeğin fiziksel ihtiyacı yoksa belki de sadece ihtiyacıdır diyor. Bu noktada susması için verilen emzik aslında bebeğin stresini boşaltmasını engelliyor. Emzik olmadan her ağladığında (eğer )hep yanında olabilecekseniz) kucağınıza almanız gerektiği konusunda çokmikna edici bir kitap. Biz eşimle almayı düşünmüyoruz emzik. O kitabı almanızı öneririm🙋🏻♀️ Ama tabii bu süreçte etraftaki herkes emziğe özellikle büyükler aa ama hemen alışması lazım gözüyle bakıyorlar:) biz onlara bu kararımızı söylemiyoruz mesela. Hee diyip geçiyoruz😅
Merve6521 Bende öyle biliyorum ama emziği 1 ay sonra değil ama 1 hafta sonra falan vermeyi düşünüyorum inşallah alır
NeeSalman Ben ilk 5 gün vermemekte direndim ve vermedim sonra Sürekli göğsümde olmak istediği için dayanamadım ve verdim. Sonra cidden de rahat ettim. Emzik ağzındayken uyuyordu mis gibi bende bi 2 saat de olsa uyuyordum. Emziğin düşme sesine uyanıp hemen ağzına tıkar uyumaya devam ederdim hatta. Aventin emziğini kullanmıştık şimdi duruyor 2. Bebeğime hamileyim onda da kullanmayı düşünüyorum.
Taze-Anne28 NeeSalman ben uykuya geçişte emziği verip sonra ağzından almayı düşünüyorum ama sıfır tecrübem konuşuyor tabi o an nasıl olur bilemem 😃
[silindi] Benm ilk bebeğim hic almadi ve cok zorlandım ilk günden vermeyi düşünüyorum ama uzun sureli de sevmiyorum erken keserim muhtemelen
Taze-Anne28 [silindi] kesmek isterseniz çok hoşuma giden bi yöntem buldum. Emziğin ucunu kesip bebeğimize emzik bitmiş demek 😃 tabi çocuk sizi anlayacak yaştayken keserseniz
Pnr_123 Bebek tutmuyorsa tutmuyor. Ben aventin yenidoğan biberon setinden çıkan emziği vermiştim tutmamıştı. Bende üzerine düşüp baska emzik almadım hiç kullanmadı. Sürekli göğüsümde de değildi 2,5-3 saatte bir normal besleniyordu okadar.
Taze-Anne28 Pnr_123 bende hiç zorlamayı düşünmüyorum bi denerim olmazsa olmaz yani çok muhteşem bir şey değil emzik neticede
Lulemom Emen çocuk her türlü emiyor bence. Yeğenim içinde süt az geldi emmezse diyip mamayı biberonla vermediler. Şırınga kullandılar. Çocuk hep ağlıyodu meğerse açmış. Sonra dayanamayıp biberonla verdiler. Hem emdi hemde biberon kullandı. Emzikte kullandı ilk günden itibaren.
Taze-Anne28 JIGGLYPUFF valla size katılıyorum ama ben bilinçli bir şekilde kullanmayı düşünüyorum. Sadece gece uykusunda vermek istiyorum. Ağladı diye emziği susturucu gibi kullanmak çok zararlı
Merve6521 Taze-Anne28 meme reddi riskini alamam sanırım o yüzden deneyeceğim 1 hafta sonra almazsa da yapacak birşey yok 😊
JIGGLYPUFF Taze-Anne28 kesinlikle ihtiyaca göre değişiyor. En önemlisi ebeveynin bebeğin ihtiyacını anlama becerisi geliştirmesi bence. Her aileye her bebeğe göre tek bir genel geçer doğru yok🤷🏻♀️