Okursenay Her emzirmede su için.Gebeyken yediğiniz içtiğiniz alakasız.Doğum öncesi emzirme eğitimi alın,bilgili gidin.Elle sağım,kolostrum nasıl sağılır, mastit angorjman masajları, süt kanallarına bası teknikleri, yenidoğanı emzirme pozisyonları, tazyikli memeyi emzirme pozisyonu…
Ama net bir şey var;
Sütü arttıran şeyler ->
Yenidoğan = lohusanın 3 ay yaka iğnesi olacak
“gak meme guk meme” şeklinde sık sık verilecek.
“evire çevire ” bi sağdan bi soldan,sağı bırakınca sola.solu bırakınca sağ memeye geç.
“süresiz” saatlere dakikalara takılmadan, yok 2 saat yok 3 saat oldu, sol memeyi 6 dk emdi sağ memeyi 2 dk emdi nolacak demeden “sadece emzir”
“koku” emmediği vakitlerde koynunda tut yaka iğnen seni koklasın.
Sağım tekniklerini öğren ama “sütüm çoğalsın” diye gereksiz sağım yanlışına düşme.Gereksiz sağım, tazyik oluşturabilir ve bebekler tazyikten rahatsız olur.(ben düştüm ilk bebekte o hataya sonra 3 ay uğraştım)
Sütüm var mı? Yetiyor mu? Gelecek mi? Sütüm yarar mı yaramaz mı? Gibi lohusayı dehşete düşüren kaygılandıran sorulardan uzak duracaksın.Öyle konuşan negatif olursa çevrende,onları memeyle döv.
Alternatif besleme yöntemlerini öğren bil,uygulaman gerekmese bile bilgin olsun(şırınga,kaşık,fincan,eds)
Bebeğin emziği de biberonu da memelerdir.Sahtesine gerek yok 😊
Tandem annesinden sevgilerle 💗