Ylnzkus12 Adet döngüne göre değişebilir ama benim ortalama 28 gün olduğu için max 10 adet yetiyor bana. Benim hiç olmadı daha ama bazılarının adet biter bitmez yumurtlama olduğu için bende adet biter bitmez başlıyorum test yapmaya.
Ovülasyon sabah idrarı ile yapılmaz. 12-17 arası veya 20-22 arası saatlerde yapılması uygun olur ve her gün aynı saatlerde yapılmalı. Ben 14:00 gibi yapıyorum her gün. Yapmadan 1-2 saat önce sıvı alımının kesilmesi lazım.
ovülasyon testinde T çizgisi silik olarak her gün çıkabilir o önemli değil. Önemli olan iki çizgininde aynı koyulukta olması veya T çizgisinin C’den daha koyu olması.
Çizgi koyu çıkınca yumurtlama başlamış demektir o günler mutlaka değerlendirecek. Bazen sadece 1 gün koyu çıkar, bazen 2-3 gün sürebilir. Koyu çıkan her gün değerlendirecek ve tekrar silikleşince yumurta çatlamış demek oluyor. Çatlama günüde değerlendirilecek.
Örneğin benim bu ay 13 ve 14. Günler koyu çıktı 14. Gün tekrar silikleşti yani 15. Gün çatlama oldu. Çatlamada çok önemli onuda değerlendirdim. Sonrasında zaten test yapmaya gerek yok. Baya uzun yazdım galiba ama benim ilk başladığım zamanlarda kafam çok karışıyordu sizede o yüzden detaylı yazmaya çalıştım. Bence mutlaka kullan faydasını görürsünüz inşallah 🥰♥️