Zlhatc
canm ben 39+5 te doğum yaptım 11 kg almıştım. Zaten kendim kilo almamıştım hep bebek almıştı. Bebeğim 3.445 kg doğdu 🤲🏻
Nasıl besleniyordum önerilerde bulunayım.
Sabah kahvaltıda bir bardak süt, 1-2 dilim tahıllı, buğdaylı, siyez buğdaylı filan ekmeklerden yerdim. Hergün mutlaka yumurta, peynir, zeytin yerdim. Tahin helvası veya tahin pekmez de yerdim bebiş kilo alsın diye. (Bu arada tahin süt arttırıcı doğumdan sonra da yemeye devam☺️)
Öğlen meyve yerdim geç saatlerde yemezdimki midemi rahatsız etmesin.
İkindi vakti bir tane sade soda ile kuruyemiş yerdim (21 çiğ fındık, 21 çiğ badem, 3 ceviz, 4 kayısı, 2 kuru incir, 21 kuru üzüm. Sayıları da okumuştum bi yerde o yüzden hep sayılı yiyordum☺️) (siz isterseniz akşam çayınızla yiyebilirsiniz, benim karnım acıkmadığı için öğlen yemek yiyemiyordum meyve ve kuruyemiş yetiyordu. Siz öğlenleri acıktığınızda mevsim salatası yemenizi öneririm).
Akşam yemeklerimde de bütün besinlere yer veriyordum. Hiçbir yemeği ayırt etmiyordum. Sebze ağırlıklı besleniyordum. Ama baklagil, et, tavuk, balık bunlardan da her hafta yiyordum.
Ben çay içmeyi sevmezdim hamilelikten önce de. O yüzden doktoruma danışarak her gün bir fincan zencefil limon içiyordum. Hem hasta olmamı engelliyordu hem midemi rahatlatıyordu.
Önerilerim
Akşam saat 6 dan sonra yemek yememeniz.
Günde 2,5-3 litre su içmeniz.
Abur cubur kesinlikle yememeniz.
Beyaz ekmek, makarna, pirinç pilavı çok tüketmemeniz. (Hem sağlıklı beslenme hem şekerinizin çıkmaması için)
Tatlıdan mümkün olduğunda uzak durmak. (Haftada bir kendinize müsade edebilirsiniz.)
Günde en az 1 saat yürüyüş yapmanız.
Son haftalarda tahminen 37den sonra spor yapabilirsiniz.
Akşamları geç saatte birşey yememem mi yoksa zencefilin etkisinden mi bilmiyorum Allah’a şükür hiç mide yanması yaşamadım. Bebeğin saçı mide yakar derler ama öyle bişey yok baya uzun saçlı doğdu kızım.
**Bebişe kilo aldıranlarda kuruyemiş ve meyveler oldu.
Aklıma geldiği kadar yardımcı olmaya çalıştım umarım işinize yarar faydasını görürsünüz.
Hepiniz hayırlı sağlıklı güzel hamilelik süreci geçirir evlatlarınızı sağ salim kucağınıza alırsınız inşAllah. 🤲🏻🤲🏻🤲🏻