Busra07032012 devletin bazı kuralları ve işyerlerinin insiyatifleri var. Doğumdan önce 8 sonra 8 hafta izin hakkınız var. 32 haftada izne ayrılabiliyorsunız. Ama çalışmak isterseniz 37 haftaya kadar çalışabiliyorsunuz ve kullanmadığınız 5 haftayı doğumdan sonraki 8 hafta izninize ekleyebiliyorsunuz. Eğer çalışabilecek durumdaysanız doğumdan sonra bu izinleri kullanmak daha iyi oluyor. Sonrasında da da çocuk 1 yaşına gelene kdar süt izinleriniz var. İlk 6 ay günde 3 saat, 2. 6 ay 1,5 saat. Ama bazı işyerleri bunu toplu kullandırabiliyor. Mesela benim işyerimde doğum iznimden sonra 49 iş günü toplu izin kullandırdı. Ama başka bir arkadaşım bir süre haftada 1 gün izin olarak kullandı. Bazı işyerleri de saatlik kullandırıyor. Ama saatlik olunca tabii ev-iş uzaksa anlamsız oluyor.
ücretsiz izin hakkınız da aslında 2 yıl diye hatırlıyorum. Ama benim işyerim 6 aya kadar müsade ediyor. Onda da önce müdürünle anlaş diyor. Benim müdürüm 3 aya ık bık etti tamam dedi, bende dönüşte huzurum kaçmasın diye zorlamadım. Evet yasal haklarınız var ama işyerinizin insiyatifi de önemli.