Selam Hanımlar, Uykusuz gecelerde, canımın sıkıldığı gündüzlerde sık sık açıp doğum hikayeleri okuyup acaba ben buraya nasıl bir hikaye yazacağım diye çok merak ederdim.. Çok şükür kızımı 23.03.2021 tarihinde sağlıkla kucağıma aldım. Hikayem biraz uzun olabilir sıkılacak arkadaşları uyarayım ☺️ Öncelikle burada fikir alışverişi yaptığım hiç tanımadan birbirine yardımcı olmaya çalışan hanımlara çok teşekkür ederim. Hep okurdum gerçekten her doğum kişiye özelmiş. Biri herhangi bir muayenede bas bas bağırırken hiç sesi çıkmadan doğuranda varmış. Kendinizi hiçbir zaman şartlamayın. Gelelim hikayeme, hamileliğim çok rahat geçti ağırlaşmadım vücudum ödem toplamadı 38. Haftaya kadar tüm işlerimi kendim gördüm hatta seyahate bile gidip geldim ☺️ Fakat 38 haftanın başında adet ağrısı çatı ağrısı bir başladı ki herhalde doğuruyorum dedim. NST de sancılarım çıktı, doktor bu hafta gelebilir dedi fakat ne gelen oldu ne giden 😂 Bu süre zarfında hep bekledim acaba suyum mu gelecek acaba sancılarım mı başlayacak diye gece gündüz kendimi dinledim ve 2 hafta geçti 🤦🏽♀️ Doktorum 40+0 daha suni sancı vererek doğumu başlatacağını söyledi bizde kabul ettik. Hastaneye yatacağımız günün sabahında nişanım geldi. Gittik 3 cm açıklık, serum takıldı suni sancı verilmeye başlandı bende hiçbirşey yok. Sonra suni sancıdan dolayı bebeğin kalp atışları düşmeye başladı ebe sürekli başımdaydı suni sancı kapatıldı kendim sancı çekmeye başladım fakat saatler geçti açılmam ilerlemedi. Ara ara suni sancı en düşük seviyede verilsede bebeğin kalbi hemen tepki veriyor kapatılıyordu. Doktor kaka yapmış olmasından şüphelendi ve suyumu patlattı temizdi. Her defasında çatımın çok uygun olduğunu çok kolay normal doğum yapabileceğimi söyleyen beni destekleyen canım doktorumun yüzü düşmüş morali epey bozulmuştu. Bu arada sancı dan ziyade kasıklarımda sanki bıçakla deşiyormuş gibi ağrılarım oluyordu. (Bununda sebebini açıklayacağım bana özel korkmayın ☺️)Verdikleri kas gevşeticiler midemi bulandırmaya başladı bir yandan kusmak bir yandan sancı bir yandan açlık hiç halim kalmamış saat 15:30 olmuştu. Doktor geldi saat 16:00 gibi doğum olmuş bitmiş olur diyorlardı ki açıklık hiç ilerlememiş bebeğin kalp atışları düzene girmemişti. Bu arada bebeğim kanala girmişti onunla ilgili de bir problem yoktu. Doktor kaka ihtimali kalkınca kordona baskı yaptığını söyledi. Ve önümüzde en az 6 saat daha olduğunu tercihi bana bıraktığını söyledi. Ebe ve hemşirelerde halimi gördüklerinde yeter artık sen elinden geleni yaptın sezaryene git dediler. Eşim yanımdaydı sağolsun çok destek oldu. Beraber karar verip doktora sezaryene girmek istediğimi hiç halimin kalmadığını söyledik. O da çok üzülsede bebeğin kalp atışlarının düşmesinden çok tedirgin olmuş tamam demişti. Hemen ameliyathaneye aldılar. Epidural yapıldı. O sırada korktum tabi ama o kadar tatlı hemşireler ve anestezi doktoru vardı ki benimle sürekli konuştular. Kızımın dünyaya gelmesi 5 dakika sürdü çıkar çıkmaz kaka yaptı belki biraz daha kalıp sancı çekseydim, İçeride yapacaktı. Sonra onu öpüp kokladım. Giydirip ilk kontrolden sonra doktor kontrolü için götürdüler. Ultrasonda 3700 demişlerdi 3450 doğdu. Çekiştirmeleri hissediyorsunuz fakat acı falan hissetmiyorsunuz. O kadar çok ağrı çektikten sonra bebeğimin sağlıklı olduğunu da gördükten sonra resmen oracıkta uyuyacaktım. 2 haftadır dayanılmaz süren kasık ağrılarımın sebebi. Daha önce yaşadığım kist ameliyatından dolayı rahimdeki yapışıklıklara bebeğin baskı yapması ve yırtılıyor olmasıymış. Meğersem doğurmuyor bu ağrıyı çekiyormuşum. Doktor acı eşiğin yüksekmiş buna iyi bile dayanmışsın dedi. Benim için zaten hiçbir zaman normal doğum yada sezaryen olması için bir inadım yoktu. Her zaman hayırlısını istedim ne şekilde olursa olsun Rabbim sağlıkla kucağınıza almayı, hayırlısını nasip etsin. Sonrasına gelirsek 🌸
☘️İlk ayağa kalkış tabili biraz zordu. Ama yürüdükçe açılıyorsunuz.
☘️Depend kurtarıcım oldu eve gelip kullanmaya devam ettim.
☘️mutlaka yanınıza emzirme düğmeli lohusa geceliği alın. Üstünüze hemen onu giydiriyorlar.
☘️Göğüs uçlarım hemen yara oldu lansinoh göğüs ucu kremi kullandım.
☘️sütüm çok güzel geldi fakat bebek bir türlü almadı damağı çok küçük olduğu içinmiş süt pompası almamıştım lazım olur mu olmaz mı diye bilemediğimden fakat lazım oldu☺️
çok uzun yazdım kusura bakmayın ama herşeyi sizinle paylaşmak istedim. Unutmayın biz ne kadar plan yaparsak hayal kurarsak kuralım hayat bildiğini okuyor. Sorularınız olursa seve seve cevaplarım. Allah bekleyen tüm hamişlerin kucağına sağlıkla bebeklerini almayı nasip etsin ♥️♥️