zeratzelal Merhaba arkadaşlar rapor ücreti alabilmek için hamileliğin kaçıncı ayında sgk başlarsa hak kazanırım ücreti almaya şuanda 25 haftalık hamileyim 16.11.2020 de sgk çıkışım oldu 03.02.2021 de girişim oldu aradaki boşluk sorun olurmu acaba
Fatmanurr42 zeratzelal Son 1 yıl içinde 90 günün varsa 32.haftadan sonra alabiliyorsun raporunu. Ama şöyle anlatayım mesela ben ocak 2021 de işten ayrıldım rapor parası almak için bir yerde sigorta giriş yaptırırsam 25.hafta bu da sigortadaki memurların dikkatını çekiyor ve inceleme başlatılıyor. Eğer fiili çalışmayıp sigorta göstterirsen bir yerde onun cezası ile ödüyorsun bilgin olsun. Faizleriyle geri alıyor devlet.
Ozoo1 zeratzelal canım rapor almadan önce 90 gün SGK primin olması gerekiyor yetiyorsa eğer bi sorun olmaz yani ama sigorta ödemelerinin 1 ay geriden geldiğini hesaba katın. Eğer yetmezse bile geç ayrılırsın rapora sorun olmaz her şekilde faydalanabilirsin diye düşünüyorum.
zeratzelal Fatmanurr42 bizimki şöyle 2014 ten beri eşimin yanında sgk lıyım çalıştığım dönemlerde oldu çalışmadığım dönemlerde oldu bi indirimden falan faydalanmak için muhasebeci 11. Ayda çıkışımı yapıp 2. Ayda tekrar girişimi yaptı rapor parası için falan olmadı bu giriş çıkışlar normalde de çocuğum doğup biraz toparlandıktan sonra çalışıcam aile şirketi olduğu için tam bir işçi gibi değilim sadece
Fatmanurr42 zeratzelal Anladım canım. Sigortan 2.aydan beri devam ediyor yani şuanda. Bence rapor alman açısından sorun olmaz. Eşinizin muhasebecisi daha iyi bilir gerçi ama içiniz ferah olsun bence.
zeratzelal Evet haklısın o zaman 32. Haftada ayrılamam izine 37-38 de alırsam o zaman 90 gün olur uyardığın için sağol 🙏