Liseden beri polikistik overim var. Sivilce, tüylenme, göbek bölgesi yağlanması, saç dökülmesi hepsini yaşadım. Düzensiz regl döngüm için doğum kontrol hapı kullandım evlenene kadar. Evlendikten sonra da korunma amacıyla devam ettim. Fakat hep araştırmalarım sonucunda olumsuz yazılar ve ihtimaller görüp çocuğum olmayabilir diye korkup ağlıyordum. Korunmayı bırakmaya karar verdik. Bu da tam benim sağlıklı beslenmeye çoktan başladığım, sporumu yaptığım ve kilo verdiğim döneme denk geldi. İlacı bıraktığım ilk ay kendiliğinden regl olabildim ve çok mutlu oldum. Fakat ikinci ay olamadım. Aklıma lise yıllarında da uyguladığım “soğan kürü” geldi. 15 gün uyguladıktan sonra vücudum rahatlamış hissediyordu. Cildim düzelmiş, kıllanmam ve şişkinliğim azalmıştı. Fakat regli olamamıştım. Test yaptık negatif çıktı. Biraz hayal kırıklığı oldu. Yine de çok kafaya takmadım. Birkaç hafta sonra sabah bulantıyla uyanınca tekrar test yaptık. Ve sonuç pozitifti. Daha sonradan hesaplayınca aslında ilk testi yaptığımda da hamileymişim fakat çok yeni olduğu için çizgi gözükmemiş. Soğan kürü etkili oldu mu bilmiyorum ama kilo verme ve şekeri bırakmanın genel olarak bana çok iyi geldiğini söyleyebilirim. Ve tabi ki en önemlisi psikolojik olarak (eşimin de desteğiyle) rahat ve mutluydum. Umarım birilerine umut olurum. Polikistik demek ya da uzun yıllar doğum kontrol hapı kullanmak çocuk sahibi olmaya engel olmayabilir. Çevrenize ve internette yazanlara bakıp nolur kendinizi üzmeyin 🌼