Sevil_mavi Merhabalar , 21 +5 deyiz. Doktorumuz bu hafta detaylı ultrason ve şeker yükleme testinden bahsetti. Zorunlu kılmadı ama yaptırsan iyi olur dedi. Şeker yüklemeyi bazıları zararlı buluyor. Bende kararsız kaldım. Sizlerin fikirlerini almak istedim 🙏😊
fpkprensesim Sevil_mavi benim annem insülin kullanıyo yüksek dozda genetik olduğu için bizde doktorum mutlaka yaptırmalısın dedi riske atmayalım diye ve inanın bi arkadaşında annesi şeker hastasıydı şeker yüklemesini yaptırmamış çok sıkıntılar çekti şekeri olduğunu bile bikmiyormuş yinede siz bilirsiniz tabi size kalmış 🤗
Y-123 Sevil_mavi cnm kesinlikle yaptır şekerin yüksekse önlem alırsın en azından bizim ailede ırsi oldugu için bende yüksek çıktı diyetle düzelmedi ünsilin kullanıyorum yüksek olması erken doguma yol açar Allah korusun bebege de geçer şeker dedi doktor bu yüzden yaptırmanı tavsiye ederim cnm inşlh normal çıkar
Dilara1903 Sevil_mavi hiç bir belirtim yoktu,bebek haftasıyla uyumlu ve suyu iyiydi.açlık tokluklarım normaldi. Kilo alımım azdı. Ama şeker çıktı ben de.yükleme yaptırmasam asla bilmeyecektim
Busehnm Sevil_mavi zarari olan seyi doktor yapar mi! Bilincsiz konuşanlar cook. Ictigimiz sivi yediğimiz cikolatalarla tatlilarla ayni seker oranına sahip. . Ayrica şekeriniz varsa ama test yaptırmayıp bunu ogrenemezseniz Allah korusun bebek için ciddi riskleri var.
Sermec27 Dilara1903 bende öyle aynen sekere dair belirti yoktu ve yüksek sınırda gebelik şekeri cıktı bunu bilmeden devam etsem diyet yapmasam sonuclar kötü olabilirdi cok ama cok önemli bir test yaptırılması bebek için de zararı yok
merveklyc Sevil_mavi Ben yaptıracağım gün aldım öyle diyolar ama dinlemiyorum doktor öneriyo sonuçta zararlı olduğunu sanmam
Dilara1903 Sermec27 benimde ilk değerim yüksek çıktı.aniden yükseltiyormuş demek ki test yapmasam bilemicektim.
Sermec27 Dilara1903 kesinlikle öyle şeker testi yaptırmadan bilmiyorsun şeker var mı yok mu örnmli bir test
Ozlem23 Sevil_mavi şeker yükleme yaptırdım ben soda gibi bı içecek içiyosun bı öncesinde iki kerede sonrasında kan veriyosun o kadar bebeğe bı zararı olabilecek birşey değil yani ben normalde orda aldığından daha fazla şeker yüklüyorum zaten vücuduma 😁 o yüzden bence yaptırmalısınız çünkü gebelik şekeri bebek için daha tehlikeli
Sermec27 Dilara1903 zararlı diyip diyip dolaşıyorlar ortada asıl yaptırmamak bebek için zararlı ya yediğimiz bir çıkolata 2 dilim baklava ya da ekmek patates bunlar aynı kaloride zaten içtiğimiz glukozla bunun farkında değiller
Kimkibu Sevil_mavi aşırı kilo almadım.. bebeğimin kilosu suyu herseyi çok normal gidiyor hic bir sıkıntımız yok doktorumun tavsiyesiyle şeker testi yaptırdık ve şekerim yüksek çıktı 3 haftadır düşürmeye calısıyorum endokrine gittim diyet yapıyorum.. eğer öğrenmeseydim ve devam etseydim yemeye bende yada bebekte kalıcı şeker olabilirdi bebeğime kalıcı hasar bırakabilirdi organlarında.. erken doğuma sebebiyet verebilirdi yada allah korusun bebeğimin ölümüne kadar gidebilirdi.. riske atmaya gerek görmedim.. önlemimi almaua calısıyorum..
Sevil_mavi Kimkibu ayy Allah korusun dikkat edin kendinize iyi ki öğrenmişsiniz🙏 en azından ona göre önlem alınır bu açıdan çok mantıklı yaptırmak sağolun
mucizebebek03 Sevil_mavi 3. Hamileliğim benim sadece ilk kızımda yapmıştım diğerinde yapmadım allah kısmet ederse bunda da yapmayacam aç karnına basıyorlar o kadar şekerli suyu şekerin yoksa bile fırlıyor gereksiz bi yükleme bence❤🌹
Sevil_mavi mucizebebek03 evet bir de bu kısmı var bakalım bu hafta düşüneceğim sağolun dönüşünüz için 🙏