Çok zor bir hamilelik geçirdim hamileliğimin 6. Haftasında başlayan mide bulantıları bir türlü geçmedi düşünün doğum çantasına bile koymuştum kurtarıcı Prilamımı hiç ümidim yoktu geçeceğine dair ama doğum yapar yapmaz geçiyormuş çok şükür. Mide bulantısı dışında hamileliğimde böbrek taşı düşürdüm böbrek büyümesi yaşadım. Böbrek büyümeside doğum sonrasında geçiyormuş başına gelen varsa hiç korkmasın. Gebeliğimin başından beri hep normal doğum istiyordum. Bunun için yürüyüşler yapıyordum yoga yapmaya çalışıyordum arada. Çok hafif sporlarla kendimi normal doğuma hazırlıyordum. Taki 33. Haftada kasığımda oluşan fıtıkla ve hamilelik öncesinde oluşmuş olan göbek fıtığıma kadar doktorum kesinlikle normal doğumu önermedi çünkü artık ağrımaya yürümekte zorlanmaya kadar gelmişti durum normal doğum ıkınmalarıyla çok daha büyüyebileceğini düşündü.Vücudumun kollajen yapısının müsait olmadığını söyledi. Bende ısrar etmedim en sağlıklı doğum vücudumuza ve bebeğimize uygun olandır. Asla bir doğum şekli için diretmemeliyiz düşüncesindeyim. Günümüzü aldık 38+3 ye doğumumuz gerçekleşecekti. Böbreklerimin büyümesinden dolayı doktorum 39 u beklemek istemedi 37. Haftada üroloji doktorumla görüştüğümüzde büyümenin arttığını söyledi ve 37+4te gittiğim kontrolde doğumu erkene çekip 38+0da yapmaya karar verdik. Doğumdan önceki gece çantamı son kez kontrol ettim sabah 7 buçukta doğum vardı ama gözüme uyku girmiyor heyecandan saat 4 buçukta uyuyakalmışım 6 buçukta evden çıktık 2 saatlik uykuyla gittim doğuma. Eşim annem ve babam gittik koronadan dolayı sadece eşimi ve annemi aldılar yanıma babam gitti. Yatış işlemlerim yapıldı odaya aldılar formları doldurduk serum falan verdiler doktorum geldi hadi doğuma gidiyoruz dedi çok heycanlı bir o kadar duygusaldım içimde korku heyecan mutluluk birbirine ters ne kadar duygu varsa hepsini aynı anda yaşıyordum. Ameliyathaneye alınırken eşimin gözlerinin dolduğu gördüm el salladım o sırada kapı kapandı artık yalnızdım. Heycanlı gözlerle çevremde olup bitene bakıyordum hemşire elimi tuttu korkma ben elini
bırakmıycam hiç dedi doktorumda her anı söyleyeceğim dedi hiç korkma dedi anestezi doktoru iğneyi yaptı hafif bir acı hissediyorsunuz ama asla abartılacak bişey değil normal iğne batması gibi korkulacak bişey yok. Sonrasında ayaklarda hafif karıncalanma sonra uyuşuyorsunuz ama ben tuhaf bi şekilde ayaklarımı oynatabiliyordum doktorum bile şaşırdı duruma ama acı hissi hiç yok ancak dokunmaları hissediyorsunuz. Sondayı uyuttuktan sonra taktılar. Bende spinalden dolayı baş dönmesi ve mide bulantısı çok oldu durumu söyledim bi iğne vurdular seruma çok kısa sürdü birkaç dakikada kendime geldim doktorum başlıyorum dedi. Karnımdaki çekiştirmelerdi hissediyordum çok heyecanlıyım dedim doktora sakinleştirici ister misin dedi hayır dedim o mucizenin her anını yaşamak görmek istiyordum. Sonra hayatımın en güzel anını yaşadım minicik bir beden kafamın üstünde bana bakıyor ağlıyor. Öyle bir an ki bu tarifi yok aylarca bedenimde yaşamış canımdan kanımdan bir parça gözlerim doldu ağlamaya başladım doktorum kordonu kesip hemen yanıma getirdi böyle bir koku yok muhteşem bir an yazarken bile tekrar yaşadım gözlerim doldu. Fotoğraf çekimi yapıldı bir kaç poz bebeğimin muayenesi yapılıyordu o sırada benimde dikişlerim atıldı. Hemen kucağıma almak istiyordum zaman geçmedi resmen. Yukarı çıktığımda çok susamıştım izin vermediler bi süre. Sonra içtim. Ağrılarım başlamıştı karnım çok ağrıyordı ağrı kesici yaptılar sonrasında sondayı çıkarmak için geldiler hiç bir acı yok çok abartılıyor herşey. Sıra yürüyüşe gelmişti ilk ayağa kalkmak biraz zor ama yürüdükçe açılıyor insan yürüdükçe ağrılarım azaldı bu kadar etki edeceğini hiç düşünmezdim. Psikolojik olarakta rahatladım. Bol bol kahve içtim hiç baş ağrısı çekmedim belim ağrımadı. Humana emzirme çayı içtim etkisi oldu mutlaka tavsiye ederim veyahut arifoğlu anne çayı ikiside işe yarıyor. Sezaryen olunca süt gelmiyo diyenlere kulak asmayın yok öyle bişey. İlk günden itibaren bebeğimin altını kendim değiştirdim ben ilgilendim herşeyiyle bebekle ilgilenmek sütünüzü arttırır bebekle tentene teması bol bol yapın her ikinizede iyi geliyor.Sıcak duşta çok iyi geliyor hastane çantanıza mutlaka havlu koyun duş almak beni çok rahatlattı hergün duş alıyordum eve geçincede hem ağrılar gelde sütünüz için çok iyi geliyor. Bir haftada artık hiç ağrım yok denecek kadar azdı. Uzun oldu ama umarım azda olsa bilgi vermişimdir. Herkese sağlıklı kolay doğum diliyorum 🙏🏻🥰