havis00 canım bebeklere hemen yorgan onermiyorlar.
Yenidoğan bebekleri koruma içgüdüsü ile sıkı sıkı sarsak, kat kat giydirsek de aslında çok sıcağı sevmezler. Bu nedenle yaklaşık 6. aya kadar onlar için yorgan kıvamında bir örtü kullanmak doğru değil. Zaten bu süreçte bebeğin için bir yorgan kullanmak ona sıkıntı verebilir ve bazı problemlere yol açabilir. Bu problemler arasında;
SIDS (ani bebek ölümü sendromu), özellikle gereğinden ağır yorganlar sebebiyle,
Yoğun terleme ile birlikte kilo kaybı,
Boğulma riski,
Nefes açlığı var.
Bu tür tehlikeler erken ve yanlış yastık kullanımında da görülebiliyor, bu nedenle dikkatli olmalısın. Bebeğin 6. ayına doğru ilerlediğinde bir yorgan kullanmaya başlayabilirsin. Ama bu süreye kadar ince bir pike, battaniye veya bebek uyku tulumu kullanman faydalı olur. Ancak kullanacağın pike veya battaniyeyi bebeğinin üzerine örttüğünde boğulma riskine karşı göğsüne kadar çekmeye dikkat etmelisin.