Sevgili Anneler,
Cogu cevap verdigim postlardan biri olan Zeynep Kamil Hastanesi, gebelik Sekeri, gebelik zehirlenmesi gibi Dogumumuda sizinle Paylasmak istedim.
Ilk basda, Dogum icin yatisim yapildigi gün SAT Tarihini yanlis kayit edildigini Fark etmemizle basladi. Son adet Tarihimin ilk günü degil, hep son günüm baz alinmis ve bebekde devamli bi irilik ve önde gitme gibi bi sorunumuz oldu..
Cok kilolu hamile kaldigim icin (88kg) ve gecmis gebeligimde gebelik zehirlenmesi yasadigim icin Diyetisyen esliginde 13 gebelik haftamda diyete basladim. Cok zor bi diyet degildi. Sadece sifir seker sifir yag ve islenmemis Gidalardan olusan bi diyet di. 13 haftama gelene kadar malesef 94 kilo olmusdum. Bu sürecde yani 20 haftami doldurana kadar toplamda 8 kilo vererek 86 kiloya düsmüsdüm. 21 haftamda bebegin 2 hafta önde gitmesi üzerine Perinatoloji takipliydim artik zeynep kamilde. Ve tüm Gebeligim boyunca sadece Zeynep K. hastanesinde Takibim yapildi. Detayli ultrason Haric ki o bile Erbil beyde yapdirdim, zeynep k. Perinatolog doktorun özel Muaynehanesinde.
2 Haftada bir kontrollerim oluyor ve her hafta biraz daha biraz daha bebegim irilesiyor ve gereginden fazla kilolu görüniyordu.. 24 haftamda Seker yüklemesine Karar verdik, aclik 83 ken tokluk Malesef 206 cikdi, ki ben hala diyetisyen esligindeydim aslinda.. 2 hafta boyunca evde kendi basima aclik tokluk sekerlerim ölcerek tekrar Perinatoloji Randevumda tedavi olarak Glukofen hapi uygun gördü Doktorum. Bu arada Adi Güher Bolat Harika bi kadin. Ben kontrollü bir sekilde ilerlemek istedigim icin Perinatoloji bölümüne yatis istedim ve kabul edildi. Bir hafta boyunca hap ile tedavi sonunda bebegim artik 3 degil 2 hafta öndeydi ve su seviyesi inmisdi. Taburcu oldukdan sonra evde hapi sabah aksam olmak üzere ve seker takibimi yaparak devam ettik. 30 haftamda idrarda eder miktarda Protein Görüldü, ve bu sefer her iki haftada bir bide 24 saatlik idrar toplamaya ve günde 5 defa Tansiyon Takibimi yapmaya basladim. 36 haftalik oldugumda hafif agrilarim vardi normal randevuma gittigimde SAT düzeltildi ve Aslinda 37 haftalik oldugum anlasildi. Bebegin 3 hafta degilde 2 hafta önde gittigini söylediler.. ufak bi Nst ve aciklik muaynesinden sonra 4 cm aciklik ve ufka ama düzenli sancilarla yatisim yapildi. Yatisimin nedeni ise suyumun hala cok fazla olmasiydi ve bebegin su fazlaligindan dolayi dogum kanalina ulasamadigi di. Suyum spontan geldiginde bebegin ilk kordonu göbek bagi veya elleri gelebilirdi ve bu saniyeler icinde müdahle edilmezse eger bebegin oksijensiz kalmasi anlamina gelbilirdi..
Sonrasinda ilk önce Covid Testi yapildi sonrasinda Dogumhaneye götürüldüm. Burdada dogum acilden bagimsiz bi kat dogumhane vardi.
Odama geldigimde temiz aydinlik ve herseyi olan bi odaya geldim. Ilk önce esyalarimi cikardim, kan alindi tansiyon seker kontrol edildi. Ve esimi arama sansim oldu. Esime nerde oldugumu nasil gelmesi gerekdigini söyledim. Geldiginde herseyimi teslim ettim ona. Sadece kisisel olarak coraplarim kaldi.
Odanin icinde tek bir yatak vardi yatakda fonksiyonluydu ve catala dönüyordu. Yani o yatakda dogumum da gerceklesicekdi. Odada banyo tuvalet ve buzdolabi televizyon ve telefon vardi. Benimle ilgilenin bi ebe ( bu arada Seyma ve Aybüke Ebeye denk gelirseniz harika ebeler) vardi. Yatisim yapildigi günü persembeydi cuma sabah kadar acilmam 7 cm olmusdu hersey spontan ilerliyordu. Müdahile etmelerini istemedim ve herkes büyük bir sabirla beni bekledi. Malesef acilmam.o noktadan sonra durdu.. sancilarim sifirdi. Beklemedeydik. Cuma günüde öyle gecdi.. cumartesi sabahi doktorlarin artik Dogumhanede beklememi ve yipranicami istemedikleri icin beni perinatolojiye servisine sevk etiler. Ama ondan önce Aybüke ebe bana, havlu sampuan krem corap ve fön makinesi ayarladi.. ve burda rahat dusumu almami söyledi odada tek olmazsam eger burda en azindan rahat dusumu alip temiz cikip hemen uyuyabilicegimi söyledi. Allah razi olsun. Yikandim ve servise cikdim. Cumartesi öglenden pazar öglene kadar Yemekler haric hep uyudum cok uyudum bol dinlendim. Acikligiim hala 7 cm ve sifir sanci. Öglenden sonra dogumhaneden doktor geldi biraz konusduk ve endiselendigini söyledi. Eger suyum aniden gelirse bebege birsey olur diye beni tekrar dogum haneye indirdi.. pazar günüde öyle gecdi..
Pazartesi Sabah, doktorlar geldi ve oturduk konusduk. ARtik yoruldugumu ve dogumum nasil olursa olsun gerceklesmesini istedigimi söyledim. Ve saygiyla karsiladilar. Iki secenek arasinda suni sanci ile ilerlemek istedigimi belirtim ve basladik..
Öglen saat 4 olmusdu acikligim tam 10 cm, sancim düzenli ve doguma hazir. Fakat hala suyum gelmedi.. hepimiz korkdugu o su.. Doktorlarla anlasdik. Suyu patlaticaklar ebeler yukardan karnima baski uygulicak ve ben olabildigince ikinip bebegin kafasini denk getiricez ve 2 dkk icinde tekrar Anne olucakdim. Fakat isler istedigimiz gibi olmadi.. korkdugumuz gibi su gelir gelmez bebegin kordonu geldi Doktor tekrar geei itmeyi calisdi fakat o kadar cok suyum vardiki gercekden ben bile sasirdim bi yerden devamli cikdi. Bebegi daha fazla riske atmamak adina Acil sezaryana karar verildi ve beni yeni bir sedyeye sevk etiler. Doktor Hanim ve ben ikimizde sedyeye cikdik. Doktor hanim bebegin kordonunu tutuyor cikmasin diye ben ise kalcami havada tutuyorum bebek daha fazla inmesin diye. Ameliyathaneye geldik sonunda. Doktorlarla hem gülüyor hem konusuyoruz herswy cok seri ileriyor herkes saskin ve bi sekilde sezaryene hazirlik telasinda. Doktor hanim merak etme canim bebegine birsey olmicak söz dedi. Ve Genel Anestezi ile 3 saniyede yumdum gözlerimi.. uyandigimda Yogun Bakimdaydim.. dogum harici farkli komplikasyonlar olmus onlara afiniza siginarak anlatmak istemem.. yogun bakimdaki hemsireler bi tatliydi bir tatli. Herseyi tek tek anlatilar neler olduguni bebegin nerde oldugunu. Sonra esimle telefon görüsmesi ayarlandi ve esimlede biraz konusdukdan sonra dinlendim.. biraz su ve galetadan sonra hemsire hanim hadi seni akliyalim pakliyalim kendine gel demesiyle hayatimda belkide en son bebek olarak gördügüm bakim ve ilgiyi gördüm. Ilk önce sicak su islak mendil sampuan ile vicütümu temizledi sonrasinda kremledi üstümü giydirdi ve pedimi yerlesdirdikden sonra mis gibi oldun diyim sacimi taradi ve güzelce topladi. Hadi sen dinlen biraz su galete ye birazdan kalkariz dedi ve gitti.. gercekden herkese böyleydi o gece sade bana degil.. sonra bebegimi getirdiler.. onuda temizlemis giydirmislerdi mis gibiydi.. biraz agmadikdan sonra hemen emzirmeye basladik.. hemsire yine anne sevgisiyle bebisimle bulusdurdu beni ve sütüm geldigi gibi bebegimin midesine indi.. ertesi sabah vizit den sonra normal servise cikdim. Refakatcim geldi ve tsbiki bebegim.. üstümü degisdirdim kendime geldikden sonra sezaryen izini merak etim bakdigimizda tertemiz varla yok arasi olan bir iz vardi masallah ne güzel kapatmislaar dedim.. ve 3 günün sonunda gecen persembe bebegimle birlikte Tabircu oldum.. cok komplikasyon oldu. Gebelik cok zordu ama herseye degdi.. o kadar cok daha detay varki anlatsam bitmez.. Zeynep Kamil Hastanesi beni hic sasirtmadan yine cok mutlu ve memnun etti..
Her türlü sorulariniza acigim arkadaslar… Elimden geldigi kadar yine yrdim ederim. Cok uzun oldu hakkinizi helal edin..