Tosbik_ Demir ilacı aldıktan bi 45 dakika kadar sonra unutup büyük bi kase hazır yoğurt yedim acaba zehirler mi bişey olur mu diye panik yaptım ((ilacın üstünde kalsiyum içeren besinlerle tüketmeyiniz yazıyo) yaşayan varmı ?
Gizem___ Tosbik_ zehirlediği için değil süt ürünleri demir emilimini azalttığı için birlikte tüketmeyiniz yazıyor
Lokumcuk Tosbik_ zehirlemez. Demir ve kalsiyum birlikte alındığında birbirinin etkilerini kırarlar emilim azalır. O yüzden aralarında iki saat olmalı. Demir ilacını c vitaminli meyveyke alırsan emilimi artar daha cok fayda saglar
Gizem___ Tosbik_ bana ilacı verdiğinde sağlık ocağındaki ebe yatmadan ilacını iç yemeklerle arası olsun üstüne bir mandalina ye daha iyi emilir demişti
Tosbik_ Gizem___ sabah akşam içiyorum ben sabah kahvaltıda peynir kaşar yiyorum diye 2 saat bekliyorum öyle içiyorum akşam da saat 9 10 gibi içiyorum bundan sonra bende portakal mandalina ile yiyeyim teşekkür ederim
Gizem___ Haticeozensen malesef dahil 🥲 benim de yatmadan süt içesim geliyo ama içmiyorum ilaç bari bi işe yarasın boşuna içmiş olmıyım diye ☹️