6 günlük taze anne olarak ben de doğum hikayemi paylaşmak için yazıyorum 😊 biraz uzun gelebilir. 12 Mart günü sabah nişanım geldi evde vakit geçirmek istedim evimle ilgili son işlerimi yaptım. Sancıları evde beklemek istedim ama içim rahat etsin diye doktoruma haber verdim. doktorum hastanede buluşmayı teklif etti saat 11.30 hastanede buluştuk nst bağlandım sancılarım 20- 25 o civarda çıkıyordu. Çatı muayenesi olmamıştım. Doktorum bir bakalım ne durumdasın diyip 3 santim açıklığın var dedi. Biraz kanama oldu o yüzden yatış verelim dedi ve bu şekilde süreç başladı. açıklık olmasına rağmen sancım olmadığı için akşama kadar boşuna hastanede bekledim. Annem,eşim ve kayınvalidem çok destek oldu herşey gayet normal geliyordu gülüyordum, yemeğimi yiyordum, merdiven inip çıkıyordum. Ziyarete gelen arkadaşlarımla çay kahve içtim bu şekilde vakit geçti. Ebelerim bebeğin daha yukarıda olduğu için sancıları kuvvette hissetmediğimi söyledi. Dedikleri gibi saat 19 civarı bebek artık aşağı inmeye başlamıştı ve benim sancılarım 50-60 arasındaydı nefes egzersizi ile çok kolay şekilde atlattım. Açıklığım önce 4 santim sonra 6 santime çıktı 6 santimden sonra artık beni zorluyordu. Dayanılmayacak birşey değil french press nefesini çok etkin kullandım. 7dk bir sancı geliyordu. Sancı geçtiği anda kuş gibi oluyordum. Her doğum kendine has kendimi nasıl bir acıya hazırladıysam bana az geliyordu belkide. 7cmden sonra benim önerim duş alma imkanı olanlar kesinlikle beline bacaklarına sıcak su tutmaları acayip rahatlatıyor. Suda doğum yapanları çok iyi anladım müthiş kolaylık. Sıcak su sayesinde yaklaşık işte 2 saatlik sancıları mı hiçbir şekilde hissetmedim.Doğumun başlaması için açıklığının en az 9 santim olmasını ve suyun gelmesini bekleyeceğiz dediler. Siz müdahale edin patlatın suyu dedim. müdehale gerektiren bir durum yok çok iyi gidiyor herşey kese baya gergin suyun her an gelebilir sakın korkma dediler ve dedikleri gibi de oldu 15dk sonra suyum patladı su patlayınca sancılar bir tık daha artmış oldu ama yine nefes egzersizi ve sıcak su ile kontrol ettim kendimi ve sancılarımı. Doktorumla ebeler irtibat halindeydi nst sonuçlarım gidiyordu doktoruma. Sancılar 100 üzerine çıktığında gerçekten zorlanıyordum ve sıklaşmıştı. Son olarak çatı muayenesine çıktığımda artık 9 santim açıklığım vardı ve ebe bana sancılarım ile bebeğimi itmemi söyledi. Mesanem doluymuş sondayla boşalttı hiç canım acımadı. Çok ama çok destek oldu. çatı pozisyonunda ıkınma hissinin azalabileceğini söyledi. Büyük abdestim var dedim hayır o bebeğin sancın pik yaptığında var gücünle bebeği it dedi. bu şekilde tam 12 kere ıkınmam gerekti. Bebeğin kafasına dokunuyorum saçlarını görüyorum diyerek beni bayağı motive etti. Sancı bitince ıkınma hissi kaybolunca bebek geri kaçıyordu ama bu korkulacak bir şey değil dedi Bir sonraki dalgada bebek birkaç santim daha ileri gidecek dedi. Artık bebeğin kafası tamamen görünüp kaldığında doktoruma haber verdiler doktorum 10 dakika içinde geldi 😍 Dayanamayıp sezeryanı çağrılmayı beklediğini söyledi 😬 ama dedi ki çok azimli çıktın bebek çok kararlı çıktı nst sonuçlarında çok güzeldi şimdi bu bebeği buradan alma vakti 👍 yapısal olarak bir kemiğim varmış bebek oraya takılıyormuş. Sabahta bundan korkmuştum biraz destek vermemiz lazım deyip İğne yaptı kesi yapacağı yere değişik noktalara ve kesi atıldı. bebeğim hızlı bir şekilde aktı gitti ve benim sancılarım bitti😍 Onu göğsüme koydular ♥️ Bakımını yapmak için yan masaya aldılar. Ama asıl Zorlu kısım plasentanın ayrılması kısmıydı. Plasentam yapışıkmış onu çıkarmak için doktor tek eliyle karnıma bastırdı ve benim canım yandı kalçamı kasıp durdum 😬😬 bana yardımcı olmazsan buradan ameliyathaneye gidebiliriz biraz dayanman gerekiyor. Bu bebeği az önce Sen doğurdun yapabilirsin dedi. Dişimi sıktım ve plensata da çıktı. Kuş gibiydim 🥰🥰 Bugün 6 gün oldu ve şimdi anlatırken farkettim her şeye rağmen normal doğum eğer mümkünse bence denenmeli ♥️ sadece 2-3 gün yataktan kalkmak ve oturmak zorluyordu. Bugün sağlık ocağına bebeğimi topuk kanı için götürdüğümde arabamı kendim kullandım. 🤣 Dikiş atıldı sayısını sormadım. 07.30da geceliğimi giydirip beni doğumhaneden yürüyerek çıkardılar. Bacaklarım titriyordu ama başarmıştım♥️ Eşime sarıldımmm ve ağladık hepimiz 🌝 Çok tatlı kendi kopyam 3290gr 49cm bir kız evladım oldu. 😊😊 Kendinize güvenin. Çok açık yazdımmm inşallah kötü etkilemem kimseyii. Rabbim sağlıkla kavuştursun hepiniziiii♥️♥️♥️♥️♥️