Buraya tecrübemi paylaşmak adına yazıyorum. Bu konuda çok araştırdım çok okudum belki birilerine yardımcı olurum. 5 haftalık hamile iken lekelenmelerim başladı. Enox 6000 kan sulandırıcı hergün karnımdan olmaya başladım. Yeni dönemde gebelikler daha zor olduğu için ve geride 1 adet düşüğüm olduğu için kullanmam önemli idi. Proluton Depot biraz yakan yağlı bir iğne ve 3 günde bir olmaya başladım sağlam tutunması için. Decavit vitamin bu dönemde folik asitten sonra devam ettim. Ama lekelenmelerim hala devam ediyordu. 8. Haftamda yoğun kanamamdan dolayı hastaneye yattım ve hergün Proluton Depot oldum ve geçti. Kanama alanı da kullanılan progestanlar ve proluton iğne ile geçiyor. Hastane çıkışından sonra da lekelenmelerim ufak ufak hep devam etti. 10. Hafta da Medikal Park İstinye Emrah Kızıldağ’a gittim bugüne kadar bebeğim de herşey normaldi en azından ben öyle sanıyordum. Emrah Bey bebeğimin ense kalınlığının 5,2 mm olduğunu ve karnında ödem olduğunu söyledi açıkçası önemsemedim. Çünkü bugüne kadar hep iyi idi. Emrah Bey beni aynı gün perinatoloji uzmanına yönlendirdi. Gittiğim perinatoloji uzmanı karından muayenede bebeğimin ense kalınlığını ve karnındaki ensedeki ödemleri gördü, tanı için alttan da baktı ve kalbinde kaçak akciğerinde su vardı ve bebek kistik higroma dedi. Ancak bebeğe genetik yapılabilir ama umut yok dedi. Bu bebek genetik olarak sorunlu. Yaşamaz dedi. Dünyam başıma yıkıldı hiç ummadığım bir durumdu. Perinatoloji sonuçları ile Bezmialem hastanesindeki doktorum gittim ve o da beni oranın perinatoloji uzmanına yönlendirdi. Doktor da ultrason sonuçlarına göre durumun çok kötü olduğunu söyledi. Ve 11 hastalıkken cvs yapıldı. Bebeğin eşinden su ve parça alındı. Korkulacak bir işlem değil. Biraz heyecanlanıyorsunuz ama kasık bölgesi uyuşturuluyor acı hissetmiyorsunuz. Bir hafta sonra ön sonucu çıktı evet doğru idi bebeğim hasta idi ve her yerinin de gittiğim son muayenede ödem basmıştı. Ne kadar üzülsemde gebeliğim 13. Haftada sona erdi. Böyle bir acı yaşamadım bedenen ve ruhen. Öncelikle tavsiyem gittiğiniz doktorun ultrason cihazı teknolojik olarak iyi olmalıki herşey görülsün. Lekelenmeler önemli önemsenmeyecek bir durum değil. Normal gebeliklerde lekelenme genel de yok. Lekelenme olup sağlıklı doğuran yok mu Tabiki de bar ablam 9 ay kanaması ola ola doğurdu. Her gebelik birbirinden farklı. Bir de aman yatayım düşmez kalkayım düşmez tuvalete gideyim sadece kasmayın Rabbim koruyor yiyecek ekmeği içecek suyu varsa nasip ediyor sadece ağır iş yapmayın ağır kaldırmayın çok sakınınca iyi olmuyor. Rahat olun Allah koruyor bebeklerimizi yaşayacağı olan bebek yaşıyor. Taşın arasında bitki çıkıyor çiçek açıyor yeterki Rabbim nasip etsin. Paylaşmak istedim belki aynı durumu yaşayan olur tüm interneti gezip bir yorum bulamamış olmasın Allah sağlıkla sıhhatle bebeklerimizi kucağımıza almayı nasip etsin. Kürtaj olmadım kendiliğinden düştü kürtajı rahim duvarına verilen zarardan dolayı mantıklı bulmuyorum. Bakalım Rabbim tekrar ne zaman hamile kalmayı nasip edecek