Herkese merhaba 🌸 sonunda bende doğum hikayemi yazmaya fırsat bulabildim 🙃 Hem bedenen hem ruhen biraz toparlanmayı beklemiştim ama dozu fazla kaçırdım sanırım 45 günlük olduk 🤭
Hemen hikayemize geçiyorum 👇🏻
Biraz riskli bir gebeliğim vardı gebeliğim boyunca bütün aksilikler beni buldu ( düşük riski, erken doğum riski, merdivenden düşme, parmağımı kırmam) ama çok şükür sağlıkla kucakladım ilk göz ağrımı 💗 Öncelikle gebeliğimde 24 kilo aldım hem gebelik şekeri hem de düşük tehlikesi ve erken doğum riski derken çok hareketsizdim 9 ay boyunca yattım 😬 Aslında bir çok sebepten dolayı sezaryen düşüyordum (en büyük sebebi vajinismus geçmişim) normal doğum yapabileceğimi hiç sanmıyordum ama doktorum buna çatı muayenesinden sonra karar vermemiz gerektiğini söyleyerek beni hep geçiştiriyordu. Neyse çatı muayenesi günü geldi maalesef beklediğim gibi çok zorlandım buraları kimseyi etkilememek için kısa geçeceğim. Tek söylemek istediğim eğer kafanız rahat olursa çok kolay geçirirsiniz. Çatı muayenesi sonrası hem bebeğimin minyon oluşu hem çatımın müsait olmasından dolayı doktorum normal doğuma karar verdi ve beni de ikna etmek için elinden geleni yaptı en sonunda pes ettim ve ne olacaksa olsun modunda kabul ettim 🤭 Açılmam, sancımın olmayışı ve bebeğimin kanalda olmayışı sebebiyle 39+3 de son kontrolümde suni sancıyla doğumu başlatmaya karar verdik 1 Şubat 2021 sabah 9 için sözleştik tam 40.haftaya.
1 Şubat sabahı 9 da önce doktorumun yanına uğradık son kez ultrasonda muayene etti (kordonu, bebeğin pozisyonu ve kilosunu) sonra yatış için beni yönlendirdi. Yatış işlemleri yapıldıktan sonra odaya geçtik üzerimi değiştirdim sonra lavman yapıldı ardından damar yolum açıldı. Saat 10 da suni sancıya başlandı ardından Nst’ye bağlandım. İlk yarım saati Nst’ye bağlı yatarak geçirdim. Pilates topumu falan götürmüştüm ve açılmayı kolaylaştırsın diye hareket etmek istediğimi söyledim ama ebe ilk saatleri yatarak geçirmemin daha iyi olacağını, doğum uzun süreceği için şimdiden kendimi yormamam gerektiğini söyledi. Kasılmalar arttığında zaten hareketsiz kalamayacaksın enerjine asıl o zaman ihtiyacın olacak dedi bende üstelemedim sancılarım daha başlamamıştı rahatımı bozmadım saat 12’ye kadar yattım 😂 arada çook hafif sancı hissediyordum ama hiç zorlamıyordu ilk saatlerim gerçekten çok rahat geçti. Ebe açıklığımı kontrol etmeye geldi 2 cm açılma var güzel ilerliyorsun dedi o öyle diyince ben gaza geldim 2 saatte 2 cm açılmam olmuş hemde hiç bir şey hissetmiyorum böyle giderse kolay doğururum dedim kendi kendime 😂 sonra yatmaktan sıkıldığım için odanın içinde yürümeye başladım kasılmalar da ara ara yoklayıp gidiyordu bi yarım saat de böyle geçti 🤭 saat 1 den sonra sancıları hissetmeye başladım artık reglin ilk günü gibi ağrım olmaya başladı dedim tamam başlıyoruz 😬 pilates topunda zıpladım yürümeye devam ettim çömel kalk yaptım hiç boş durmadım ara ara da Nst’ye bağlanıyordum. Saat 2 de tekrar açıklık bakmaya geldiler 4 cm olmuş bebekte aşağıya inmeye başlamış baya iyi gidiyorsun 7-8 gibi doğurursun dediler. Rahatlamam için epidural tavsiye edildi bende hiç düşünmeden kabul ettim zaten epiduralli normal doğum düşünüyordum. Anestezi uzmanı geldi 15 dakikada falan taktı onu da çok hafif bi acı hissettim takılırken. Ondan sonra yarım saat yatmam istendi epiduralin etki etmesi için o ara yine Nst’ye bağlandım. Epiduralin verdiği rahatlama ve gece boyu heyecandan uyuyamamanın sonucu bi yarım saat uyumuşum 🙊 o tatlı uykum kasılmaları hissetmeye başlamamla bölündü maalesef 😂 6-7 dakikada bir, 1 dakika kadar sürüyordu kasılmalar sancıyı baya az hissediyordum ama. Saat 4 de yine çömel kalk yaparken birden suyum geldi (bir su bardağından biraz fazla gibiydi ama birden boşaldı benim şok oldum.) hemen ebeye haber verdi eşim ebe gelince alttan muayene etti 6 cm açılmayla tekrar Nst’ye bağladı. Suyumun gelmesinden sonra kasılmalarım iyice artmaya başladı ve epidurale rağmen sancıları hissetmeye başladım belimden karnıma yayılan bi ağrıydı. Doktorum kontrole geldi ve bu saatten sonra yeme içmeyi kesmemi istedi (açılma arttıkça mide bulantısı yapıyormuş karnın tok olursa kusarsın dedi) 😳 Suyum geldikten sonra açılmam hızlanır diye düşünürken öyle olmadı maalesef yine saatte 1 cm açılmaya devam etti. Şunu söyleyebilirim ki asıl sancılar su geldikten sonra hissedilmeye başlıyor bütün zorluk bu aşamadan sonra başladı. Kasılmaların arası ve süresi azaldı tam rahatladım derken yenisi geliyordu. Saat 7 ye kadar hem açılmam olsun diye hareket ettim hemde ağladım 😢 bi ara doktoruma sezaryene alın diye yalvardığımı hatırlıyorum hatta. Doktorumun dediği gibi açılmam arttıkça midem bulanmaya başladı ve yemek yemememe rağmen yinede kustum. Saat 6.45 de falan açılmam 9 cm oldu ebe doktoruma haber verdi doğumhane hazırlanana kadar ebe yatakta ıkındırdı 10-15 dakika. Ondan sonra hızlı bir şekilde doğumhaneye alındım. Doktorumun yönlendirmesiyle ıkındım ama kendi sancım yetersiz geldiği için ve epiduralin etkisiyle kasılmaları hissedemediğim için ıkınamıyordum. Baya uğraştık doğumhanede doktorum bu saatten sonra sezaryene almak istemiyorum doğru ıkınman lazım dedi. İki ebe dirseğini karnıma bastırıp kızımı aşağıya doğru ittirdiler o sırada gerçekten nefesim kesildi sanki, kaburgalarım acıdı tüm gücümle birkaç kere ıkındım ve kızım doğdu 🐣🌸 çok şükür kesiğim olmadı 2 dikişlik ufak bi yırtığım olmuş son an da onu da hemen estetik dikişle halletti doktorum hiç anlamadım bile. Gebeliğini oldukça hareketsiz geçiren birine göre yine iyi olduğunu düşünüyorum. Doğduğu gibi karnıma koydu doktorum hemen ağlamadı dünyaya geldiğini anlaması biraz zaman aldı sonra bastı çığlığı, sesi tüm doğumhanede duyuldu 🥰 O an gerçekten benim olduğuna inanamadım mucize gibi bir şey. Kızımı alıp ilk kontrollerini falan yaptılar benimde yorgunluktan olsa gerek biraz tansiyonum düştü ama sonra toparlandım. Tam 3 kilo 50 cm dünyaya geldi meleğim. Doğum zor ama bir o kadar da mucizevi bir an ne kadar zorlanırsam zorlanayım onu kucakladığım an tüm acılarım geçti sanki. Bir de bu hikayeyi benim gibi vajinismus olup normal doğum yapmak isteyen arkadaşlara umut olsun diye yazmak istedim çünkü hamileliğimin son zamanlarını sürekli vajinismuslu normal doğum hikayesi araştırarak geçirdim. Bana hep sancıdan dolayı alttan muayeneleri hissetmeyeceğim söylenmişti öyle de oldu özellikle epiduralden sonra hiçbir şey hissetmedim. Normal doğum toparlanma açısından da çok büyük avantaj oldu bana ama psikolojik açıdan biraz çöküşteydim maalesef. Dediğim gibi minikleri görünce her şey unutuluyor ☺️ Biz buradan mezun olduk sağlıcakla, dilerim ki tüm gebe arkadaşlarım sağlıcakla kavuşsun bebişlerine 🙏🏻 Hepinize hayırlı doğumlar dilerim hoşçakalın 🌸