Merhabalaar 🤍
Çok yakın bir süreçte buraya doğum hikayemi paylaşacağımı biliyordum ama tahmini süremiz 1-2 hafta falandı. Cuma günü rutin kontrole gitmiştim, 1 cm açılma vardı ebe tuşeledi vesaire neyse 13 Mart 21:15′te nişanım geldi hemen kuzenime sordum kendisi kadın doğum doktoru. Kısa bir süre sonra doğumumun gerçekleşeceğini, artık suyumu veya sancılarımı beklememiz gerektiğini söyledi. Öyle söyleyince rahatladım biraz daha süremiz var diye düşündüm ama yine de ne olur ne olmaz diye çantayı vesaire kontrol ettik. Aynı günün gecesi saat 05:00 civarı yatarken suyum patladı. 🤭 Nasıl bir his olduğunu merak edenler için söylüyorum içinizde balon patlamış gibi hissediyorsunuz 😂 Aşırı panikledim yani öyle böyle değil. Öyle boşalıyordu ki bacaklarımdan aşağı sıcak sıcak. 25 dk. korkudan ağlayarak yol gittim hastanemiz bulunduğumuz yerden 25 dk. uzaklıktaydı eşim bayağı panikledi beni o şekilde görünce hızlıca geldik hastaneye. Herkes çok ilgiliydi ebeler özellikle “korkma aşkım, sakin ol aşkım” diyerek sakinleştirmeye çalıştılar beni devamlı. Nst bakıldı bayağı sancım vardı geldiğimiz ilk andan itibaren. Açıklığım 2 buçuk cm falandı çok fazla değildi. Damar yolum açıldı, lavman yapıldı vs. 1 buçuk saatte yarım cm açılmam oluyordu ve ben sancılara katlanamaz hale gelmiştim artık. Sıcak duş aldım lavmandan sonra o epey iyi geldi 10 dk kadar suda kaldım. Yanımda kaynanam, görümcem, eşim ve arkadaşım vardı. Ailem Türkiye’de ben gurbetteyim beni en çok zorlayanlardan biri de bu oldu devamlı annemi aramak istedim. Arıyorum aramasına ama o ağlıyor ben ağlıyorum. Her sancı vurduğunda “ben ölüyorum anneeem” diye bağırmışım. Gerçekten artık hem psikolojik olarak çöktüm hem de sancılar beni güçten kuvvetten düşürdü ve ebe yanıma gelip epidurali anlattı “sen dayanamayacaksın böyle aşkım ıkınmaya gücün kalmayacak diye korkuyorum epidurale ne dersin” dedi. Düşünmek istediğimi söyledim, ablama falan sordum.
Tam hatırlayamıyorum ya 4 ya da 5 cm açılmam varken epidurale karar verdim ve epidural taktırdım. Taktırırken de sanıyorum sinirime denk geldi bir anda sağ bacağımı elektrik çarpmış gibi hissettim ve irkildim. Herkes panikledi falan sağ bacağımda anlık his kaybı yaşadım. Sonra işlem tekrarlandı ve belimden aşağı bir sıcaklama hissettim. Epiduralle birlikte açılmam hızlı ilerlemeye başladı ve daha az acı hissettim doğru nefesle karşılayabildim sancılarımı. Çok şükür ki bebeğimin kalp atışı vesaire her şey yolundaydı gayet güzel ilerlemeye başladık.
12:20 civarı 8 cm açıklığım varken doğuma girdim. Devamlı olarak ıkınma isteğim vardı zaten. Ne zaman ıkınma isteği gelse doktoruma “ıkınıyorum” dedim çok kontrollü ilerledik. O an ne sancı ne de yaşadığım ağrılar sızılar hiçbiri umurumda olmadı sadece onu sağsalim dünyaya getirebilmeye odaklanmıştım. Çenemi göğsüme dayadım ve var gücümle bebeğime kavuşmayı istedim sadece. Doktorum yardımcı olunca ebe de karnıma bastırınca 3 ıkınmada bebeğimi kucağıma aldım. Vee işte kucağıma aldığım ilk annnnn 🤍 12:55′te kucağıma verdiler minik kızımı. O an idrak edemedim göğsümde sıcacık yumuşacık bir şey yatıyor şok geçirdim resmen. Hatta ebem ve doktorum doğumdan sonra bahsedip biraz eğlendiler benimle 🥲 “Bu benim mi şimdi, ben mi yaptım bunu, ben mi doğurdum, bu benim bebeğim mi” diye sormuşum defalarca. O an yaşadığım her şeyi unuttum diyebilirim. Dünya durdu sanki sadece miniğimle ben vardım. O ağlıyor ben ağlıyorum çok eşsiz bir histi. 24 Mart tahmini doğum tarihimizdi, 14 Mart’ta doğduk 🤍 3065 gr. 50 cm bembeyaz tenli, simsiyah saçlı (epey saçlı) bir melek aldım kucağıma. Çocuk doktoru bebeğim ile ilgilenirken benim dikişlerim atıldı. Totalde 35 dk. falan kaldım doğumhanede. İlk 5-6 dakikasını oyalanarak geçirdim alışabilmek için su falan istedim kendimi hazırlamaya çalıştım mental açıdan. Bebeğimi kucağıma aldıktan sonra 5-10 dakika da plasentayı bekledik. Ebe masaj yaparak yardımcı oldu bir de plasentayı doğurmuş olduk 😂 Acısıyla tatlısıyla benim için pozitif bir doğum oldu açıkçası. Çünkü sağlıkla kucağıma alabildim can içimi. Şimdi yanımda yatıyor melek kokulum, bal dudaklım. Baktıkça ağlıyorum, eşsiz bir şey tarifi yok.
İsteyen, bekleyen herkese nasip olur inşallah tarifi olmayan bu his, bu mucize 🤍🌿Umarım yaşadığım bu birkaç olumsuzluk sizlere endişe değil cesaret verir. 🙏🏻 Hiçbir şey kalıcı değil hiçbir şey canımı sıkmaya sebep olabilecek kadar önemli değil çok şükür. Meleğim yanımda sağlıkla yatıyor ya o yeter bana 🤍🤱🏻