Melekgokdemir işyerinizin sgk ile arasındaki anlaşmaya bağlı olarak değişiyor. Benim işyerimde daha önceden maaş ödeniyordu, doğumdan sonra sgkda çalışana toplu ödeme yapıyordu. Sonra kişi toplu ödenen parayı şirkete veriyordu. Ama arada bilmeyip toplu parayı kullanan arkadaşlar olmuş. Sonradan işyerim sgk ile anlaşmış maaşları yine kendi ödüyor, ama sgk doğum sonrası toplu parayı şirkete ödüyor. Ama bazı işyerleri hiç ödeme yapmıyor, 32-40 haftalar arası için olan parayı doğumdan sonra sgkdan toplu ödeme alıyorsunuz. Doğumdan sonraki 8 haftalık ödemeyi de yine sanırım bebek 2 aylık olunca alıyorsunuz.
ancak bu süreçte işten çıkmak çok mantıklı olmaz. Sonuçta 16 haftalık bir izin süreniz var. Sonrasında da süt izinleriniz var. En azından işten çıkacaksanız bile doğum izinleriniz bittikten sonra yapın o işi.