nazlicanmom Öncelikle umarım diğer bütün sigara içip de sizin ve benim gibi üzüntü duyan anneler bu mesajımı okuyabilir diliyorım, çünkü eminim benim gibi bütün sigara içen anneler her sigara başlığına bakıyor diye düşüyorum.
Ne zaman sigara içtiği için üzülen ve bu derdini paylaşan bir anne görsem, başkalarının bu konuda ahkam kestiğini görüyorum. Bebeğine işkence ediyorsun da, onu öldürüyorsun da, bir şey çıkarsa vicdanın sızlar da.. Hep bi vicdana, hep bi suçluluk duygusu yaratma algıları var. İçmeyenler hemen nasıl da yargılıyor, bana değil ama bir başkasına katilsin diyenini bile gördüm. HİÇBİR İNSANIN bu konuda ahkam kesmeye hakkı yok. Önce bunu kendinize empoze edin. Bebeğinizi birinin düşünmesinden daha fazla önemsediğiniz şüphesiz.
Sigara ciddi bir bağımlılıktır. Hele günümüzde, bu kadar stres ve zorlu hayat şartlarında, psikolojik olarak bırakmayı asla düşünmezken, hatta belki de benim gibi korunurken ve asla çocuk düşünmezken, günde iki paket sigara içerken birden bebek sahibi olacağını öğrendiğinde, insan bir anda bırakamayabilir. Ben ciddi manada azalttım, iki paketten günde 5-10a kadar düşürebildim çünkü buna ne fikren ne de bedenen asla hazır değildim. Bu yüzden kendimi asla suçlamıyorum, sadece kendime telkinler vererek, bol bol su içerek, nikotini vücudumdan oldukça uzak tutmaya çalışarak ve iki sigara arası vakitlerini çoğaltarak azaltmaya çalışıyorum. Size de bunları denemenizi öneririm.
Bırakamadığınız için lütfen kendinizi zorlamayın, strese girmeyin, üzülüp ağlamayın. Çünkü üzüntü ve stres de bebeği etkileyen bir faktör. Umarım bir an evvel bırakırız. Lütfen üzülmeyin. 🙏🏻